2011-02-21, 22:21
Medlem
Hej, jag har en produkt som kommer att säljas per telefon till företagare för ca 1200 kr, finns det telefonförsäljningsföretag som är villiga att åta sig det och vad kostar det? någon som har lite info? Tacksam för svar
Citera
2011-02-21, 22:31
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tummetott
Hej, jag har en produkt som kommer att säljas per telefon till företagare för ca 1200 kr, finns det telefonförsäljningsföretag som är villiga att åta sig det och vad kostar det? någon som har lite info? Tacksam för svar

Berätta, vad är det för produkt?
Citera
2011-02-21, 22:36
Medlem
Kan itne vara så mycket olika om det ska säljas över telefon till företag.

1. Sökordsoptimering
2. Göra en företagspresentation på Google
3. Sökordsoptimering
4. Utöka information/sökord på ebiro.se eller hittq.se
Citera
2011-02-22, 18:19
Medlem
Finans.killens avatar
Undrar detsamma.
Citera
2011-02-24, 00:59
Medlem
min produkt är en internettjänst som en tidigare talare gissade sig till.. priset kommer ligga på ca 1200 + moms.. Finns det externa telemarketing företag att anlita för försäljning och vad kostar det? Mitt företag har inget med the phone house eller deras värdegrund att göra.
Citera
2011-02-24, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tummetott
min produkt är en internettjänst som en tidigare talare gissade sig till.. priset kommer ligga på ca 1200 + moms.. Finns det externa telemarketing företag att anlita för försäljning och vad kostar det? Mitt företag har inget med the phone house eller deras värdegrund att göra.

Finns väl massor - bara söka på Telemarketing / Callcenter.

Jag har dock inget bra svar på din fråga gällande hur dom debiterar tjänsten.

xzakt kundrelation är ett rätt omskrivet företag i den där branschen (men tror dom har väldigt lite telemarkering(sälj) och koncentrerar sig mer på Kundtjänst-tjänster.
Citera
2011-02-24, 11:27
Medlem
pontusandes avatar
Hej,

Jag har mycket svårt att tänka mig att en TM-byrå skulle åta sig att sälja en så pass billig produkt om det inte finns en enorm efterfrågan på den. Det är helt enkelt svårt att få så pass hög volym att det skulle löna sig med TM där man är rätt hårt begränsad till hur många kunder man kan nå ut till med en viss personalstyrka.

Förbättra produkten så den är värd 5-10k och testa där! Är rätt vanligt att man sedan erbjuder delbetalning på produkten för att det inte ska kännas som en stor grej för kunden.

EDIT: Du bör kunna erbjuda minst 1000:- i rörlig ersättning per kund till TM-byrån för att dom ska höja på ögonbrynen. Dom kommer göra en utvärdering av hur lättsåld produkten är, svårsåld produkt = du får betala en högre ersättning och vice versa. Vanligtvis förekommer även en startkostnad.
Senast redigerad av pontusande 2011-02-24 kl. 11:33.
Citera
2011-02-24, 11:39
Medlem
Folk har uppenbarligen ingen koll.

Det finns externa tm-byråer som säljer det mesta. Det är bara att googla, men flera av dem har olika nischer. Exempelvis några riktar in sig på telefonabonnemang eller el, några på strumpor och några på tidningar.

De brukar dock ha en startavgift för att kunna utbilda säljarna inom ämnet så beroende på hur många säljare du ska aktivera, kommer startavgiften vara högre. Sen beroende på hur lättsåld produkten är lägger de på en avgift per såld vara. Kan vara allt från 10% till 200% av produktens försäljningspris.
Citera
2011-02-25, 23:19
Medlem
pontusandes avatar
PeterTroob, kan du ge mig ett exempel där byrån kräver över 100% av försäljningspriset?
Citera
2011-02-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontusande
PeterTroob, kan du ge mig ett exempel där byrån kräver över 100% av försäljningspriset?

Ja, vid alla möjliga olika sorters abonnemang eller prenumerationer där startkostnaden är väldigt låg men man måste säga upp avtalet tar tm-byråer oftast lika mycket som de säljer varan för.
Citera
2011-02-27, 22:27
Medlem
pontusandes avatar
Det verkar dom om du blivit lurad på samma sätt som konsumenterna. Självklart tar ingen byrå mer än 100% i ersättning, det som är relevant är det totala försäljningspriset.

I dom fallen där kunden har ett abonnemang som h*n säger upp själv räknar man så klart på hur länge kunden väntas behålla det och vilka inkomster det ger. Utifrån det kan man sätta en vettig nivå på ersättningen.
Citera
2011-02-28, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontusande
Det verkar dom om du blivit lurad på samma sätt som konsumenterna. Självklart tar ingen byrå mer än 100% i ersättning, det som är relevant är det totala försäljningspriset.

I dom fallen där kunden har ett abonnemang som h*n säger upp själv räknar man så klart på hur länge kunden väntas behålla det och vilka inkomster det ger. Utifrån det kan man sätta en vettig nivå på ersättningen.

Det är klart att det kan finnas ett högre värde för det säljande företaget när det gäller abonemangstjänster än vad som hamnar på kunden första faktura.
En tjänst som kostar 500 kr / månad är värd 6000 kr / år minus särkostnaden. Om man räknar med ett snittkunden behåller sitt abonnemang 4 år så tjänar man alltså 24000 kr / kund minus särkostnaden i snitt även om det är en inkomst över tiden.
I detta fallet är det ju inte orimligt att TM-företaget tar 1000-2000kr per sålt abonnemang vilket är 200-400% över första månadsavgiften, eller?

Edit: Eller hm.. Det var väl kanske det du menade. Never mind.
Senast redigerad av pekz0r 2011-02-28 kl. 00:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in