2011-02-21, 11:46
Bannlyst
Goddag flashbackare,

Undrar egentligen lite kort bara, när börjar man egentligen älska sin partner?

Vad innebär det att älska någon? Jag tror inte jag någonsin sagt det till någon utan att känna att jag missbrukat ordet.

Har träffat min tjej nu i lite mer än 2,5 månad och tycker om henne väldigt mycket, och jag håller tummarna för att jag ska få använda ordet för första gången på riktigt. Men vad innebär det egentligen?
Hur vet man att man älskar en person?

Kanske är det något fel på mig, jag har aldrig saknat någon, och aldrig varit kär. Jag är dock inte cynisk utan besitter ganska hög empati, men kan liksom inte fästa mig vid någon riktigt. Jag hoppas dock att jag gör det med min nuvarande flickvän..

Hur visste ni att ni älskade er respektive? Hur länge väntade ni med att säga det?

Tack på förhand, är lite förvirrad när det kommer till kärlek.
Citera
2011-02-21, 11:54
Medlem
theoones avatar
Men du måste väl ha någon slags känsla om hur det känns när du är med henne? Pirrar det lite,kan du inte släppa taget om henne, vill du göra massa saker med henne, kan du se en framtid med henne?

Har hört att man måste älska sig själv först, innan man kan älska någon annan, ligger något i det kanske?? Vad har du för självbild? Har du för högs krav, om att du SKA bli kär kanske?

Man säger det när det känns rätt och bra, när man känner att man kan stå för det, för mig tog det väl några månader innan man verkligen började använda just de orden.
Citera
2011-02-21, 11:55
Bannlyst
Hur vet man att man älskar en person?

Det vet man när man inte behöver ställa sig den frågan.

Jag känner igen detta, jag upptäckte efter 8 månader att jag varit tillsammans med en tjej jag aldrig älskat men som där emot jag har tyckt om.

Vad tänker du om henne? Känns det som du kan säga "jag verkligen älskar dig över hela mitt hjärta" face to face med henne? Eller känner du, "ah det ska bli gött att träffa henne nu, har längtat så efter henne och det ska bli skönt att knulla!"
Senast redigerad av ToMuchBrandy 2011-02-21 kl. 12:06.
Citera
2011-02-21, 12:00
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Jag tycker man älskar någon när man vet att man älskar personligheten hos sin partner, dennes goda och onda sidor. Tycker man ska vara noggrann med att påpeka att nykärlek sällan torde innebära "att älska". När nykärleken är över och personen består och man fortfarande genuint uppskattar vad denne står för, kanske kan inbilla sig en framtid, då tycker jag att man älskar den personen.
Citera
2011-02-21, 12:13
Medlem
Rutskjortas avatar
Är själv inte så erfaren när det gäller kärlek.. Menmen fanns en tjej förr jag verkligen tyckte om.

Citat:
Ursprungligen postat av theoone
, kan du se en framtid med henne?

Känns som att det verkligen är en bra grej att fråga sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av ToMuchBrandy

Det vet man när man inte behöver ställa sig den frågan.

Detta är nog det mest sanna imo. Om du behöver ställa den frågan och fundera själv så känner du nog inte att du älskar henne. Men förvisso så är det hela individuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
att man älskar personligheten hos sin partner, dennes goda och onda sidor.

Ja! Kan du tolerera hennes onda sidor så är du nog på god väg

Som sagt är jag lite oerfaren men erfaren måste man inte vara när man kanske älskat någon

En till sak: Skulle du inte kunna tänka dig släppa henne (efter "nykär"känslan gått bort då) så kanske du också är på god väg.
Fanns en tjej som jag trodde jag tyckte gillade väldigt mycket, henne släppte jag på en timme :] så fortsatte jag nästa dag som vanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in