2011-02-21, 11:39
Medlem
ix270s avatar
några tips på vit magi eller andra esoteriska "klubbar" eller föreningar eller likanande i stockholm?
Citera
2011-02-21, 17:18
Medlem
LucNNs avatar
Vit magi är vetenskap, så sök in på universiteten. Svart magi är allt från tarotkort till astrologi och alkymism. Distinktionen gjordes under medeltiden, då vetenskapsfolken argumenterade för, att det fanns en skillnad mellan vetenskap och kätteri. Och den distinktion kallas idag vetenskap >< pseudovetenskap. Jag tror att du söker pseudovetenskap, eller kanske vidskepelse, och i så fall obskyr svart magi - grattis, du ska nog hitta något härinne
Citera
2011-02-21, 21:28
Medlem
Krests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Vit magi är vetenskap, så sök in på universiteten. Svart magi är allt från tarotkort till astrologi och alkymism. Distinktionen gjordes under medeltiden, då vetenskapsfolken argumenterade för, att det fanns en skillnad mellan vetenskap och kätteri. Och den distinktion kallas idag vetenskap >< pseudovetenskap. Jag tror att du söker pseudovetenskap, eller kanske vidskepelse, och i så fall obskyr svart magi - grattis, du ska nog hitta något härinne
Källa tack.
Citera
2011-03-02, 14:03
Medlem
ix270s avatar
än så länge har jag hittat en vit magi klubb i Sverige men vet ej om dem finns i stockholm

den heter Golden Dawn

http://golden-dawn.com/se/index.aspx

ps. finns säcker några andra esoteriska föreningar som har med vit magi i stockholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in