2011-02-21, 11:13
Medlem
Kniv-Kutts avatar
Jag ska ha en inflyttningsfest i helgen och vill ha någon form av snacks att bjuda på, det ska inte vara en middag men det gör inget om det är "matigt" (typ hemgjorda röror med något att dippa, korvar eller liknande). Min fantasi står just nu helt stilla så jag vet verkligen inte vad jag ska göra, någon som har några bra tips på något gott? Det får gärna gå snabbt men mina matkunskaper är bra så det spelar ingen roll om det är lite mer avancerade saker. Vill inte bara köpa nötter och chips känner jag..

Alla tips uppskattas!
Citera
2011-02-21, 11:21
Medlem
Draedons avatar
Salamichips är ett gott tilltugg. Köp någon god salami i tunna skivor, kör dem i ugnen x antal minuter (googla), voíla! Ett gott tilltugg klart.
Citera
2011-02-21, 11:42
Medlem
Formsvackas avatar
Minipizzor gjorda på smördeg! lägg på örtkryddor, finhackad skinka och ost o kör in i ugnen! Typ 4-5cm i diameter!

Eller gör Empanadas! Chilenska piroger, och gör en vitlökssås gjord på yoghurt o mynta att doppa den i!

http://www.alltommat.se/recept/Empan...nktilltugg-523
Citera
2011-02-21, 11:49
Medlem
Kniv-Kutts avatar
Bra tips! Precis sådant som jag söker. Pirogerna vore ett alternativ, minipizzor har i princip alla jag varit på fest hos den senaste tiden gjort så det hoppar jag över (även om det är jävligt gott!)

Salamichipsen lät spännande!

Kom på en annan sak när vi pratar om piroger och det är hemgjorda vårrullar, hmm.. Keep it coming!
Citera
2011-02-21, 17:19
Medlem
Toast skagen i lite mindre format =D!
Citera
2011-02-21, 17:37
Medlem
wääuus avatar
Sommarrullar
http://www.food.com/recipe/goi-cuon-...ng-rolls-20445

Hoppa över kycklingen och gör dem små, med den goda såsen till.
Citera
2011-02-21, 21:35
Medlem
Asiatiskt tema är ganska enkelt att fixa.

Hemmagjorda vårrullar som redan har nämnts.
Kycklingspett med jordnötssås
Hemmagjorda makirullar. Inte alls svårt men lite pilligt.
"Japan-mix"

Kolla runt på tasteline och recept.nu för mer tips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in