2011-02-21, 09:43
Medlem
jag har testat några olika mediciner för sömnen men ingen av dem har fungerat.
Vilken medicin är det störst chans att jag får utskriven jag testat alla dessa utan resultat!?

har tittat lite på Halcion men den verkar svår att få utskriven!?
men är det någon som har testat den och vet om den fungerar bra?

atarax,
theralen,
imovane,
lergigan,
propavane,
circadin,
stilnoct
Citera
2011-02-21, 09:46
Medlem
Atarax funkar jävligt bra som sömnmedel imo.
Citera
2011-02-21, 09:52
Medlem
har ju testat den och den funkade inte alls, märkte inte av den alls.
Citera
2011-02-21, 09:55
Medlem
ok ... Har du kontakt med läkare så att du skulle kunna få ut sömnmedel då?
Citera
2011-02-21, 09:57
Medlem
har läkar kontakt minst två gånger i månaden på psyk : )
Citera
2011-02-21, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jssia
har läkar kontakt minst två gånger i månaden på psyk : )
I see. Ungefär däromkring jag också har.
Hoppas du får någonting som funkar! Hur sköter du motion, mat osv? Känner du dig stressad i vardagen?
Citera
2011-02-21, 09:59
Medlem
Xalterads avatar
Det finns även Nitrazepam(Mogadon, Flunitrazepam(Fluscand), Midazolam(Dormicum) och Triazolam(Halicon)

Prata med din läkare så hittar ni säkert något som hjälper
Citera
2011-02-21, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donbistotovarr
I see. Ungefär däromkring jag också har.
Hoppas du får någonting som funkar! Hur sköter du motion, mat osv? Känner du dig stressad i vardagen?

Motionerar bra men maten är det väll lite fram och tillbaka med .
Men så har det alltid varit.
Citera
2011-02-21, 11:49
Medlem
Nozinan lär du sova bra av och du kommer vara knockad hela dagen efter. Det är ett riktigt rävgift.
Citera
2011-02-21, 17:26
Medlem
lithionits avatar
mirtazapin är kanon för sömnen och har väldigt milda biverkningar, bättre än benzo och benzoliknande preparat som orsakar tolerans och förvärrad insomnia ju längre man tar dom.

Åt stilnoct en period och kvällarna jag inte tog det var ett helvete, kunde ligga vaken till 3 på natten fast jag varit uppe hela dagen. En annan negativ grej var att jag fick skitmycket ångest dagen efter och blev helt rutten i magen. Stilnoct är ganska behagligt när man tar det, man blir helt skruvad i huvet får sk. "stilnoct logik" allt känns kanon och man ligger och tänker på hur bra allt kommer bli, hur man ska lösa sina livs bekymmer. En gång när jag testade att ta 20 mg hörde jag röster det lät som en kör typ :P (Kan tillägga att jag aldrig annars har haft några psykotiska symptom)

Innan jag började med mirtazapin för 3 år sedan hade jag haft svår insomnia hela mitt liv pga. konstant ångest, sen jag började med det har jag nästan aldrig svårt att sova. Förutom om jag kanske sovit till 12 på en söndag och går och lägger mig kl 10.

Tryptizol är också bra för att somna, men det har så satans mycket biverkningar.
Citera
2011-02-21, 18:59
Medlem
Citat:
jag har testat några olika mediciner för sömnen men ingen av dem har fungerat.
Vilken medicin är det störst chans att jag får utskriven jag testat alla dessa utan resultat!?

har tittat lite på Halcion men den verkar svår att få utskriven!?
men är det någon som har testat den och vet om den fungerar bra?

atarax,
theralen,
imovane,
lergigan,
propavane,
circadin,
stilnoct

Hej!

Jag har haft problem med sömnen hela livet. Mitt första besök hos läkare var 1972, då jag fick Saroten utskrivet. Den medicinen har jag sedan både älskat och hatat i 37 år. Jag har provat många andra mediciner, men jag har alltid återvänt till Saroten. Medicinen har hjälpt mig att somna/sova, men biverkningarna har varit jobbiga.

Saroten håller efter mer än 50 år som en av de bästa medicinerna för dålig sömn. De flesta behöver endast en låg dos (30-50 mg). Själv har jag numera övergått till mirtazapin, som är en modern medicin med lindriga biverkningar. Jag kryddar med en låg dos Lyrica, som hjälper mig att somna.

Hälsningar
Stövel-Anders

Voxra 150 mg
Mirtazapin 45 mg
Lyrica 50 mg
Fluanxol 1 mg
Citera
2011-02-22, 07:02
Medlem
Citat:
Motionerar bra men maten är det väll lite fram och tillbaka med .
Men så har det alltid varit.
Är du ätstörd på något vis?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här