2011-02-21, 05:02
Medlem
Hej!

Har ett förslag på en regeländring gällande den välkända "Flashback är ingen mötesplats".
Detta är en stor nackdel för mig och många andra, och då tänker jag i särskilda forum för särskilda syften.

Exempel:
I forumen Data->Systemutveckling och Data->Grafisk formgivning hade det varit väldigt händigt om ni postade en sticky, där folk kan söka kodare/grafiska designer osv. till hobbyprojekt(ev. kommerciella också, om ni tolererar det).

Det hade varit en stor fördel för väldigt många hobbyutvecklare som inte är den stereotypiska datornörden utan vänner, men med väldigt många internetvänner som dom kan utveckla detta tillsammans med. Själv har jag valt en mer fysisk social väg i livet, så känner inte alls många utvecklare, däremot har jag utveckling som en stor hobby och har ,för att inte tråka ut folk, hållt detta intresse för mig själv. Jag är bara ett exempel på detta problem dock.

Hoppas ni kan kolla över detta och komma fram till en lösning, hade varit otroligt uppskattat
Citera
2011-02-21, 05:16
Medlem
Finns andra forum för detta. T.ex http://www.wn.se
Citera
2011-02-21, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Finns andra forum för detta. T.ex http://www.wn.se

Jag är medveten om det, men då flashback är ett så omfattande forum så är det flashback som gäller för forum i allmänhet, rent impräntat i skallen för mig.
wn är ju också just för webbutvecklare, jag söker något forum som hanterar allting inom itutveckling(som flashback typ, bland mycket annat), fast bara skillnaden ; En ynka klistrad tråd i utvecklarforum, dedikerad till "Söker utvecklare".

Gillar dessutom flashbacks anonymitet och underskott av pkluder(jämfört med många andra forum).

Hade varit väldigt skönt, hoppas mod kan tänka över det iallafall
Citera
2011-03-01, 00:04
Medlem
Bump, Moderator, vart är du ? At least reject me om idén var helt åt skogen :/
Citera
2011-03-01, 00:29
Medlem
ischs avatar
Det är knappast en fråga för moderatorerna utan i så fall för admin själv då du egentligen efterfrågar en förändring i vart forumet är på äg mer än en regeländring. Personligen tycker jag att det är smart att försöka undvika mer annons liknande inlägg när man arbetar för att skapa en diskunionsplattform likt den FB idag är.
Citera
2011-03-01, 02:06
Medlem
crillecrilles avatar
Man kan ju dra en liten parallell till xda-developers. Hela syftet med det forumet är det du efterfrågar.

Tänk om det i alla forumdelar gick att efterlysa saker och ting. Tänk på det i 15 sekunder. Aldrig att det skulle fungera här. Fel väg.
Citera
2011-03-01, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Det är knappast en fråga för moderatorerna utan i så fall för admin själv då du egentligen efterfrågar en förändring i vart forumet är på äg mer än en regeländring. Personligen tycker jag att det är smart att försöka undvika mer annons liknande inlägg när man arbetar för att skapa en diskunionsplattform likt den FB idag är.

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Man kan ju dra en liten parallell till xda-developers. Hela syftet med det forumet är det du efterfrågar.

Tänk om det i alla forumdelar gick att efterlysa saker och ting. Tänk på det i 15 sekunder. Aldrig att det skulle fungera här. Fel väg.

Hm, ni har väl en punkt där. Hade varit så jäkla skönt att ha flashback lite mer som en social nätverks-knytpunkt för mer seriösa saker(nu tänker jag verkligen inte facebook här), samla allt på ett ställe typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in