Citat:
Ursprungligen postat av gucci_mane
Jag kollade vad ett axiom var och, jag kan inte hålla med om att 0 skulle vara ett grundtal. 0= är ju ingenting, så hur kan det vara något.
Du skulle ju kunna säga att allt abstrakt utgår ju från människan sinne, utan människan finns inget abstrakt. Och efter som jag anser att alla tankar är abstrakta så har du ju en teori om allt abstrakt.
En abstrakt teori om att allt är abstrakt.
Fast tankar kan ses som konkreta också, jag tror att en teori om allt abstrakt istället är mer abstrakt än att bara peka ut saker som vi inte riktigt kan sätta fingret på. Jag tror att man kan hitta fler abstrakta teorier (till exempel den abstrakta teorin om abstrakta teorier) om man skulle ha djupare förståelse än så.
Tills dess kan jag, i alla fall, endast förstå konkreta teorier, även rörande allt som annars ses abstrakt. Jag tänker mig 'en tanke', som du nämnde, har sin konkreta grund i signaler i våra hjärnor, och kan därmed argumenteras för att vara konkret och inte abstrakt.
Jag tänker också att andra fenomen vi tänker är abstrakta, egentligen bara en abstrakt halvskapelse utifrån allt vi kan förstå mer konkret.
Kanske bara är jag som är begränsad, finns säkert någon som kan gå längre än vad jag skulle våga.