2014-02-28, 00:56
Medlem
Lelles90s avatar
Jag har tänkt att åka på Galaxy party kryssning är det någon som vet att den är bra?
Är det mycket ungdomar eller är det bara gubbar?
Hört att det finns en del babas där stämmer det?
Citera
2014-02-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myrmeldjyr
http://www.100procentparty.se/
Nuff said.

haha....nej

Grjen med speciellt utannonserade partytillställningar är att det oftast isf drar många snubbar då dessa tror det även kommer många brudar så det blir korvfest. De fåtal brudar som är där är det stenhård konkurens om. Håll dig till casual-turerna istället.
Citera
2014-03-17, 20:11
Medlem
doktordajmkrysss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelles90
Jag har tänkt att åka på Galaxy party kryssning är det någon som vet att den är bra?
Är det mycket ungdomar eller är det bara gubbar?
Hört att det finns en del babas där stämmer det?
Det brukar vara bra på vanliga fredagar och lördagar. Med drag menar jag mycket fylla och sex :-) Fler ungdomar än äldre (jag är förövrigt själv en gammal gubbe även om omgivningen inte verkar fatta det eller om de bara inte bryr sig). Babas finns tyvärr numera på alla kryssningar, men å andra sidan är det många svenska tjejer på kryssningar som faktiskt föredrar svenska killar, så där kanske du redan initialt har halva inne. Säkert fler män än kvinnor på dessa kryssningar, så du måste planera lite taktiskt och komma in i andra andningen och passa på när de flesta andra killar blivit för fulla eller för trötta. PM:a om du vill veta mer.
Förövrigt är sängarna i a- och b-hytterna helt värdelösa.
Senast redigerad av doktordajmkryss 2014-03-17 kl. 20:34.
Citera
2014-03-17, 20:31
Medlem
doktordajmkrysss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9.0mm
haha....nej

Grjen med speciellt utannonserade partytillställningar är att det oftast isf drar många snubbar då dessa tror det även kommer många brudar så det blir korvfest. De fåtal brudar som är där är det stenhård konkurens om. Håll dig till casual-turerna istället.

Word! Gissar att de allra sämsta måste vara "en jävligt porrig kryssning"-tillställningarna som säkert drar till sig knullsugna killar/gubbar som flugor till hundskit ;-)
Citera
2014-03-17, 20:35
Medlem
doktordajmkrysss avatar
Eh, nu ser jag att inläggen jag svarade på är från 28/2. Kanske inte aktuellt längre?
Citera
2014-06-01, 20:23
Medlem
Jag och ett par polare funderar att dra en kryss i sommar. Så frågan vi undrar är vilken båt är den bästa om man är ute efter party. Åkte med cinderella förra sommaren och tyckte att det var ganska kasst att dom inte hade alkoholförsäljning på utresan i taxfreen.

Så ska man åka en onsdag med Galaxy?
Citera
2014-06-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Jag och ett par polare funderar att dra en kryss i sommar. Så frågan vi undrar är vilken båt är den bästa om man är ute efter party. Åkte med cinderella förra sommaren och tyckte att det var ganska kasst att dom inte hade alkoholförsäljning på utresan i taxfreen.

Så ska man åka en onsdag med Galaxy?

Galaxy är bäst på helger har jag upptäckt. Fredag-Lördag har varit mycket bättre än Onsdag-Torsdag de gånger jag åkt. Senast så hade de dock stängt alkoholförsäljningen till Finland till alla som inte skulle gå av i Finland och leggade stenhårt i taxfreen, men det var bara för att det var en s.k. partykryssning sa de. Tidigare har det inte varit några problem. Men som sagt, Fredag-Lördag rekommenderar jag.
Citera
2014-06-02, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassefrom
Galaxy är bäst på helger har jag upptäckt. Fredag-Lördag har varit mycket bättre än Onsdag-Torsdag de gånger jag åkt. Senast så hade de dock stängt alkoholförsäljningen till Finland till alla som inte skulle gå av i Finland och leggade stenhårt i taxfreen, men det var bara för att det var en s.k. partykryssning sa de. Tidigare har det inte varit några problem. Men som sagt, Fredag-Lördag rekommenderar jag.

Japp på onsdag-torsdag (Klubb Galaxy) så har dom stängt alkoholförsäljningen på utresan. Vilket jag tycker förstör lite med charmen att åka. Man vill liksom sitta i sin hytt och typ dricka där. Inte gå upp till klubben.

Men ja det lutar åt fredag-lördag. Men frågan är om det är mycket partyfolk eller om det är barnfamiljer som också åker. Man vill liksom inte trängas med en massa barn och deras föräldrar
Citera
2014-06-02, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Japp på onsdag-torsdag (Klubb Galaxy) så har dom stängt alkoholförsäljningen på utresan. Vilket jag tycker förstör lite med charmen att åka. Man vill liksom sitta i sin hytt och typ dricka där. Inte gå upp till klubben.

Men ja det lutar åt fredag-lördag. Men frågan är om det är mycket partyfolk eller om det är barnfamiljer som också åker. Man vill liksom inte trängas med en massa barn och deras föräldrar

Jag har åkt 3 gånger Fredag-Lördag, två av dem har det varit bra drag i klubben och så. Tredje gången var det mycket gamlingar och barnfamiljer. I klubben brukar det mest vara partyfolk, och sitta i hytten bland E-hytterna brukar inte vara några problem, även om man dunkar musik och super. Har varit med om att grannar klagat när vi haft B-hytter för att vissa är där för att sova, inte för att festa.
Senast redigerad av Bassefrom 2014-06-02 kl. 16:55.
Citera
2014-06-03, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassefrom
Jag har åkt 3 gånger Fredag-Lördag, två av dem har det varit bra drag i klubben och så. Tredje gången var det mycket gamlingar och barnfamiljer. I klubben brukar det mest vara partyfolk, och sitta i hytten bland E-hytterna brukar inte vara några problem, även om man dunkar musik och super. Har varit med om att grannar klagat när vi haft B-hytter för att vissa är där för att sova, inte för att festa.

Äsch såna orkar man inte riktigt med. Man åker ju inte en partybåt för att relaxa. Funderar att boka en E/B hytt då dom är mycket billigare och sist när vi åkte med Galaxy på en Reunionkryssning av Funcruises så hade vi bokat en A-hytt men vi hade tydligen hamnat precis ovanför motorerna då det dånade och dunkade hur mycket som helst. Några andra polare hade B-hytt precis under nattklubben men det lät ingenting där.
Citera
2014-06-03, 17:18
Medlem
Vill du ha hyffsat mycket party, ta Silja Galaxy, åk helst när folket får lön+studiebidrag vilket vill säga första helgen på månaden, då är det mer ungdomar vilket ofta brukar kunna betyda mer party. Vill ni att det ska vara hyffsat livligt bland hytterna då skall ni ta en E hytt då det är mycket mer såkallade hyttfester där.
Tar du A/B hytter är det oftast mycket lugnare och även där som många barnfamiljer håller till.
// En person som åker hyffsat ofta.
Citera
2014-07-07, 15:13
Medlem
Har bestämt mig för att åka med Silja Galaxy (Stockholm - Åbo) med några polare. Vad är åldersgränsen för att åka från Fredag - Lördag och är det många ungdomar och mycket fest på båten?
Senast redigerad av Cesio 2014-07-07 kl. 15:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in