2011-02-20, 21:50
Medlem
Hejsan!

Visste inte riktigt vart jag skulle placera tråden...

Nu är det så att jag och en polare hade tänkt lana minecraft ikväll. Men efter min omformatering så verkar det inte funka att spela minecraft Pga en för kass(?) "Video Driver"...
Jag har spenderat över 2 timmar nu på att googla runt på massa olika saker. har laddat ner ett dussintals olika installationsprogram som tydligen skulle hjälpa mig, men det gjorde det inte...

Är nu allmänt trött på att fortsätta googla runt utan någon som helst framgång så då vänder jag mig till er, flashbackanvändare, i hopp om att någon ska kunna hitta en länk åt mig där jag kan uppdatera min "video Driver".

Såhär ser mitt felmedelande ut;
http://img717.imageshack.us/img717/9084/92706802.png

Finns det någon där ute som vet hur man åtgärdar felet? Är nästan desperat nu
Citera
2011-02-21, 00:49
Medlem
xx-xs avatar
Hmm om du behöver uppdatera ditt grafik kort så gör du det här http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx första rutan så välj Desktop Graphics sen nästa ruta väljer du Radeon HD series och i nästa ruta väljer du Radeon HD 4xxx series PCIe och till sist väljer du ditt operativsystem, ser att du har windows 7 men vet inte ifall du har 64bit eller 32bit, det får du välja :P Och sedan bara välja att ladda ner Catalyst Software Suite.

VARNING.. detta gäller bara ifall du har ATI radeon HD grafikkort BTW ett lätt sett att se vilket grafikkort du har är att antingen gå in på "kör" i startmenyn och sedan skriva kommandot DXDIAG sedan klicka på fliken "bildskärm" när en ny ruta har kommit upp. Då bör det stå vilket du har där. Eller så kan du eftersom du har windows 7, Högerklicka på ditt skrivbord och sedan klicka på "Skärmupplösning" och sedan trycka på alternativet "Avancerade inställningar" sedan klicka på fliken bildskärmskort så ser du vad du har! Ifall detta inte funkar för du inte har grafikkortet installerat ännu så får jag hoppas du har nån gammal lapp eller nått från när du köpte datorn, bör stå vilka delar som finns i Anledningen till att jag ihuvudtaget tror du har ATI är för på ditt screenshot i error meddelandet så står de det :P

Annars kan du testa att uppdatera ditt Java för det kanske är gammalt eller fel på den... eller det står mycket om Java där på error report iallafall.
Senast redigerad av xx-x 2011-02-21 kl. 01:02.
Citera
2011-02-21, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xx-x
Hmm om du behöver uppdatera ditt grafik kort så gör du det här http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx första rutan så välj Desktop Graphics sen nästa ruta väljer du Radeon HD series och i nästa ruta väljer du Radeon HD 4xxx series PCIe och till sist väljer du ditt operativsystem, ser att du har windows 7 men vet inte ifall du har 64bit eller 32bit, det får du välja :P Och sedan bara välja att ladda ner Catalyst Software Suite.

VARNING.. detta gäller bara ifall du har ATI radeon HD grafikkort BTW ett lätt sett att se vilket grafikkort du har är att antingen gå in på "kör" i startmenyn och sedan skriva kommandot DXDIAG sedan klicka på fliken "bildskärm" när en ny ruta har kommit upp. Då bör det stå vilket du har där. Eller så kan du eftersom du har windows 7, Högerklicka på ditt skrivbord och sedan klicka på "Skärmupplösning" och sedan trycka på alternativet "Avancerade inställningar" sedan klicka på fliken bildskärmskort så ser du vad du har! Ifall detta inte funkar för du inte har grafikkortet installerat ännu så får jag hoppas du har nån gammal lapp eller nått från när du köpte datorn, bör stå vilka delar som finns i Anledningen till att jag ihuvudtaget tror du har ATI är för på ditt screenshot i error meddelandet så står de det :P

Annars kan du testa att uppdatera ditt Java för det kanske är gammalt eller fel på den... eller det står mycket om Java där på error report iallafall.

Hejsan och tack för ditt svar!

Tyvärr så har jag redan vart inne på ATI's hemsida och gjort precis så som du sa. Eftersom min dator är nyformaterad så har jag även den nyaste Java versionen (laddade ner den igår). Men för att vara på den säkra sidan gjorde jag som du sa en extra gång, dock tyvärr utan något vidare resultat...

Finnd det någon annan som vet vad det kan bero på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in