• 3
  • 4
2014-05-30, 10:03
Medlem
YP4XQs avatar
Ett av über-människans tankefel slår till igen hajar vet inte vad människor är, hajar vet inte vad hajar är, hajar vet inte vad en surfingbräda är, hajar vet inte vad vatten är, hajar vet inte om de "vill" attackera människor.
Citera
2014-05-30, 14:18
Medlem
Ass.Parades avatar
Såg någon dokumentär om ämnet på TV för någon vecka sedan och där kom de fram till att:

*Gula eller glittrig klädsel (eller glittrigt föremål såsom smycken och kameror) får hajen att vilja "provsmaka"
* Hajen har bättre hörsel än vad som tidigare trotts, förut var det att man trodde att hajen luktade till sig allt men ny forskning visar att hajen har mycket bra hörsel. Därför är det förutom att försöka vara still viktigt att inte skrika eller så heller.
* Hajen har tydligen ett sjätte sinne, där dom känner av någon sort utav "ljudvågor" av stora djurs rörelse och därför kan en haj "söka upp dig" från km håll. Vilket jag tycker låter fruktansvärt obehagligt.

Men det kanske viktigaste ändå är att tänka på som med vilket djur som helst att de är vilda djur och lever efter sina drifter och instinkter. Dom letar mat eller försvarar sig helt enkelt. Man får ha respekt för de.

Det är vanligt i Australien att man avlivar krokodiler som attackerat människor i floderna men jag tycker det är jävligt dumt. Jag menar, det är ju vi som inkräktar på deras områden. Att vi "straffar" de är för jävla dumt. Jag hade inte varit arg på ett vilt djur om det attackerat mig.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in