2011-02-20, 18:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ok eller inte ok att posta en länk till en tidningsartikel som bl.a innehåller information om i vilken stad trådstartaren bor?

Tidningsartikeln är avslutet på en tråd i juridik om köp av en vara med felaktig beskrivning där ARN blandades in och trådstartaren har inte berättat hur det hela slutade, står typ "strömstadsbon" i artikeln.
/Arne.Anka
Senast redigerad av Arne.Anka 2011-02-20 kl. 18:29.
Citera
2011-02-20, 18:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Dum eller inte, jag har frågat en moderator om det men han visste inte om det var ok eller inte.
Citera
2011-02-20, 18:57
Medlem
Ondves avatar
Om du frågar den medlemmen som startade tråden om det är ok att länka artikeln så lär det inte bryta mot 1.06.

Tycker definitivt inte att det låter okej annars.
Citera
2011-02-20, 19:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondve
Om du frågar den medlemmen som startade tråden om det är ok att länka artikeln så lär det inte bryta mot 1.06.
När jag ställde frågan till moderatorn hade medlemmen inte varit inloggad på över 1 månad :/
Citera
2011-02-20, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ok eller inte ok att posta en länk till en tidningsartikel som bl.a innehåller information om i vilken stad trådstartaren bor?

Tidningsartikeln är avslutet på en tråd i juridik om köp av en vara med felaktig beskrivning där ARN blandades in och trådstartaren har inte berättat hur det hela slutade, står typ "strömstadsbon" i artikeln.
/Arne.Anka

Kanske är skillnad om man skriver att det här är ett liknande fall eller om man skriver att det här är fallet?
Citera
2011-02-20, 19:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Den som läst tråden och sen läser artikeln fattar direkt att det handlar om samma person, finns inget utrymme för "bortförklaring"
Citera
2011-02-25, 14:13
Moderator
Arne.Ankas avatar
bump
Citera
2011-02-25, 15:11
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Den som läst tråden och sen läser artikeln fattar direkt att det handlar om samma person, finns inget utrymme för "bortförklaring"
Anledningen till att moderatorn inte kunde svara är nog för att det helt beror på hur artikeln och trådstarten ser ut osv, det går alltså inte att svara rent generellt ja eller nej på en sån fråga.
I grunden bör du dock tänka på att du inte får outa någon användare och som du säger här ovan att om man läser artikeln och har läst tråden så vet man vem TS är så låter det i mina öron som en outning och den som postade det skulle ligga väldigt nära en avstängning.

Notera dock att jag bara baserar detta på hypotetiska resonemang då jag inte känner till varken tråd eller artikel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in