2011-02-20, 18:08
Medlem
Jopsiks avatar
Flashback har allt för mycket rasister, tycker alla som skriver något rasistisk borde få en varning och vid andra gången blir man avstängd. Yttrandefrihet är viktigt, men inte så viktigt att man fåra hävda sig rasistiskt, det är faktiskt olagligt, tänk på det
Citera
2011-02-20, 18:10
Medlem
theycallmePs avatar
Är du en invandrare ?
Citera
2011-02-20, 18:11
Medlem
Vilka spännande diskussioner de skulle bli
Att man får skriva vad man tycker och tänker är ju själva vitsen med flashback.
Duger det inte kan du väl byta forum?
Citera
2011-02-20, 18:12
Medlem
soulreapers avatar
Vi har faktiskt regel 1.03 som förbjuder just det som är olagligt. Att uttala sig rasistiskt är dock inte olagligt och på flashback är många kontroversiella ämnen och tankar välkomna att diskuteras öppet. Att förbjuda rasistiska uttalanden på forumet (där dessa kan tänka sig höra hemma!) går helt emot flashbacks grundide om att vara ett forum där yttrandefrihet är målet.
Citera
2011-02-20, 18:13
Medlem
Dr.hankeys avatar
varför måste ens vilja vara styrd, om A nu hatar negrer så får han väl göra det eller hur?

Det viktiga är inte vad man debatterar om utan hur man debatterar.
Citera
2011-02-20, 18:13
Medlem
Jopsiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kackibraxan
Vilka spännande diskussioner de skulle bli
Att man får skriva vad man tycker och tänker är ju själva vitsen med flashback.
Duger det inte kan du väl byta forum?
Tips på något forum som är som flashback men utan alla jävla idioter?
Funderat på familjeliv men de skulle nog inte uppskatta en våldtäktsman
Citera
2011-02-20, 18:14
Medlem
core_s avatar
Vilket idiotförslag, rent ut sagt. Tycker du inte om det så finns det mer politiskt korrekta forum att söka sig till

Varför skulle sådana åsikter vara förbjudna? Hur främjar det yttrandefriheten på något sätt att förbjuda en viss grupp av människor att yttra sina åsikter i sakfrågor?
Citera
2011-02-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jopsik
Tips på något forum som är som flashback men utan alla jävla idioter?
Funderat på familjeliv men de skulle nog inte uppskatta en våldtäktsman
Du behöver ju inte skriva i din presentation "Hej! Jag är en 27-årig våldtäktsman från Skövde som bor i ett radhus med min sambo och våra två barn, Kevin, 2 år, och Melissa, 7 månader, samt vår katt Zorro." eller vad som nu stämmer in på dig.

OnT: Höll på att sätta kaffet i halsen när jag såg tråden! Flashback utan rasism! Det är ju som... Ikea utan möbler ungefär. Arkiv X utan utomjordingar. Helt otänkbart!

Och nä, det är inte olagligt.

Däremot tycker jag det finns många avdelningar här där det inte alls är mycket rasism. Vidga dina vyer här på forumet!
Citera
2011-02-20, 18:28
Medlem
Hectoriouss avatar
Vem är du att definiera vad som är rasism och inte då? Helvete människa, gå in på rasforumet så kan du se för dig själv att det finns oändligt många vetenskapliga bevis för biologiska skillnader mellan olika människoraser.

Nu råkar jag inte vara någon som gör skillnad på folk utifrån vilken ras de tillhör men att totalt försöka tysta och tabubelägga diskussioner om rasbiologi är ju ren idioti. Tänk om våra skillnader öppet istället, vi människor är ju faktiskt olika men ändå lika mycket värda.

Så varför tysta människor? Tror du att du tar ifrån dem deras åsikter också då, eller? Nej, ideologier bekämpas inte med att förtrycka andras rätt till yttrandefrihet. Ideologier bekämpar man med ännu bättre ideologier. Ta det den demokratiska vägen kompis!
Senast redigerad av Hectorious 2011-02-20 kl. 18:41.
Citera
2011-02-20, 18:33
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Flashback har allt för mycket rasister, tycker alla som skriver något rasistisk borde få en varning och vid andra gången blir man avstängd. Yttrandefrihet är viktigt, men inte så viktigt att man fåra hävda sig rasistiskt, det är faktiskt olagligt, tänk på det

Det här är verkligen ingen bra idé. Det är heller inte olagligt att vara rasistisk eller att gå ut med det och framhäva en åsikt.

Det finns dock ett problem på flashback som rör rasism och främlingsfientlighet och det är att som mångkulturalist har du obefintliga chanser att få delta i meningsfulla och konstruktiva debatter med "realisterna". "Drevet" är för tungt. Flashback med sina delforum har blivit som en alternativ verklighet där snedfördelade människor (som inte alls representerar den stora massans åsikter) sitter och bestämmer vad som är sant och vad som är en "acceptabel åsikt" i invandrarfrågor. Sanningen är att det mångkulturella Sverige är inte alls så hemskt som vissa fördomsfulla debattörer vill påskina. Detta är ett systemfel som moderatorerna tyvärr inte kan komma åt. Problemet går verkligen inte att lösa med vad du föreslår, dvs att inskränka vår idag redan utsatta yttrandefrihet. Mitt förslag är att du försöker bemöta dina meningsmotståndare istället för att försöka inskränka dem. Själv orkar jag inte med det och har tyvärr tappat intresset för forumet. Det vete fan vad realisterna har för mål och syfte med att sitta och spilla tid på i I&I. Kanske har de inget bättre för sig?
Citera
2011-02-20, 18:35
Bannlyst
Citat:

Bara bra att de får uttrycka vad de vill. Är du en fascist som vill stoppa det fria ordet?

Avskaffa 1.03, det är förlegat.
Citera
2011-02-20, 18:46
Bannlyst
de kan jag gå med på, om vi förbjuder vänsteranhängare, sossar och alla andra politiska inriktningar.
Sen kan vi förbjuda negrar, judar, muslimer och framför allt buddhister. Sen kan vi etc.etc.etc.etc.etc
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in