Tänk om man skulle kunna diskutera ett sånt här ämne utan syftet att det måste vara ett bevis på hur hemsk den svenska kvinnan är på ännu ett sätt. Vad trevligt det skulle kunna vara att försöka tänka lite förutsättningslöst istället för att det ska bevisa en tes, och kanske t.o.m. intressant!
Man skulle t.ex. kunna fundera på om främlingar överhuvudtaget kan te sig intressanta för människor ibland. Jag minns en god vän som berättade hur han och några andra stockholmskillar körde igenom en liten ort och stannade till vid korvkiosken, där de ganska snart kom i samspråk med några lokala damer. De lokala herrarna däremot, stod och blängde en bit bort och skickade tydliga, negativa vibrationer åt främlingarnas håll och om jag minns rätt, slutade det hela med att stockholmarna fick ge sig av ganska plötsligt, när damerna började visa ett alltför stort intresse genom att inte vara helt negativa till en liten åktur i bilen.
Det jag funderar på är om det kan vara så att vi har ett intresse biologiskt, för nya gener. Dels är ju människan i och för sig nyfiken av naturen, det är intressant att träffa människor med andra erfarenheter än ens egna, men just det här att det kan finnas en viss attraktion också nästan bara för att det är främmande, varför är det så? När vi levde i familjegrupper, kanske ganska isolerade ifrån andra människor och mer eller mindre släkt med alla på mils avstånd, kan främmande gener ha varit eftertraktade för att blanda ut våra egna, kanske?
Annars har jag själv jobbat på ett amerikanskt företag utan att ha varit intresserad av någon där, så det räcker ju faktiskt inte för alla att det bara är en amerikan. Sorry, alla som sitter och övar på en amerikansk brytning nu.