Citat:
Ursprungligen postat av t.montana
Jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra i den situationen. Jag tror inte att min framtida avkomma behöver vända sig till någon porr-producent för att hålla sig med pengar och annat. Jag vill åtminstone inte tro det.
Nej, vem vill väl det!? Problemet är bara att man aldrig vet vad för märkliga ideer folk kan få, och så även ens egen avkomma. Att se till att ens barn har gott om pengar och sådeles inte blir
tvugna att söka sig till suspekta brancher kan man förstås göra, men alla som arbetar med porr gör ju inte det för att de helt enkelt inte kan arbeta med något annat. Kläcker sådeles ens lilla ögonsten ur sig att den vill syssla med porr efter alla ens förmaningar och förebyggande åtgärder så är det i mitt tycke (tyvärr) ganska svårt att göra något åt saken.
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel
Sex i föräldrarnas säng... har man det pga religiösa föräldrar?

Självfallet!
...eller kanske inte, men jag fick en viss känsla av att föräldrarnas eviga förmaningar om att hon inte skulle ha sex över huvud taget gjorde deras egen säng så mycket mer spännande.
Citat:
Ursprungligen postat av Renegade
Med risk för att låta som världens jävla moralkänning, men de flesta (märk de flesta, jag tror säkert vissa menar det de säger) jävla idioter på detta forumet som utan att blinka svarar att det är ungens val vet inte va fan de snackar om och behöver (i vanlig ordning) växa upp. Fan heller! För det första, man uppfostrar sin dotter så pass vettigt, och lär henne så pass mycket vett och ser till att hon får sunt förnuft att hon inte vill. Får hon ändå för sig något, då sätter man stopp för det med alla medel tillgängliga. Punkt slut.
Anser förvisso att "agitator" redan har betat av det mesta i sitt svar till dig, men jag undrar fortfarande lite smått hur du egentligen ser på andra människor, för att inte tala om dina egna (framtida?) barn!? Nog är det väl en viss skillnad på människor och en påse kanelbullar!? Visst, man kan forma sina ungar så gott det går, men oavsett hur mycket du matar dem med dina egna åsikter och värderingar så kommer de att ha en egen vilja. Så skulle det även vara intressant att höra hur du själv skulle känna dig om dina föräldrar dök upp på din födelsedag om si sådär 10 - 20 år och började styra och ställa!? Då är det bara att lyda, oavsett hur suspekta deras krav är, eller?
...och en annan sak gällande det här ämnet som ter sig ganska märklig i mitt tycke är att många verkar ta sig för pannan så fort någon inbiten muslim (eller kristen för den delen) frihetsberövar sin dotter för att hon "syndat", genom att t.ex. haft sex innan hon gift sig, träffat killar som inte familjen känner, osv... Hur kan sådant förekomma i dagens Sverige undrar vissa och det låter ju helt vansinnigt att man förföljer och spärrar in sina barn, men om ens egen avkomma skulle trampa på den personliga moral som man själv besitter så är det plötsligt helt rätt att göra samma sak.