2011-02-20, 01:28
Medlem
Vill börja med att ursäkta om detta ämne redan har 10 andra trådar, men fter att ha sökt runt länge nog tröttnade jag på att leta.

Jag vill ha någonting som motverkar depression, trötthet, sömnproblem...jag vet att det bästa är en bra livstil, tror inte på genvägar. Men har nu inte mycket val för att orka med. Bara en kortare period nu när jag har saker att göra.

5HTP är nåt slags läkemedel, verkar bra.
Jag vill också ha något starkare som gör en stillsam i sinnet. Verkar finnas en del som har erfarenheter av vilka lagliga medel som funkar bra. Jag har 0 erfarenhet av vilka medel som helst som påverkar en, dricker varken kaffe eller alkohol, varit full ca 3 ggr i mitt liv, men nu vill jag helst vara påverkad av någonting varje dag så det får inte vara för skadligt.

Oavsett om det är något man kan köpa på Life, eller nån nätbutik för ovanligare grejjer så är jag väldigt öppen för tips! Och ta hänsyn till att jag inte vet någonting alls ifall jag låter naiv.

Har du använd nån slags "medicin" mot depression? vad funkade för dig isåfall?
Citera
2011-02-20, 01:36
Bannlyst
Jag tar attarax och propavan mot deprission fick det utskrivet av en läkare det funkar ganska bra..
Medans propavanen är väl mer kallat sömnmedel tror jag
Citera
2011-02-20, 02:01
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Gå till läkaren så hjälper dom dig!
Citera
2011-02-20, 02:07
Medlem
HolyCraps avatar
4-HO-MET kanske? men jag tror ju mer på KBT också...
Citera
2011-02-20, 15:51
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrjutube89
Jag tar attarax och propavan mot deprission fick det utskrivet av en läkare det funkar ganska bra..
Medans propavanen är väl mer kallat sömnmedel tror jag

Konstigt då Atarax är ytterst lite ångestdämpande om ens något, är som sockerpiller för mig och dom flesta och Propavan är en klen sömntablett. Mot depression ska du ha SSRI/SNRI som hjälper mot depression och ångest på lång sikt, benso vid behov.

OT: 5-htp hjälper mot lätta sömnproblem och mot depression.
Senast redigerad av Slingshot 2011-02-20 kl. 15:58.
Citera
2011-02-21, 21:28
Medlem
Ring till vårdcentralen. Varenda människa äter ju "lyckopiller" nuförtiden så det är väl inget att skämmas för. Cipramil eller dylikt ska du ha. Varför frågar du om sånt här av alla ställen? Bättre gå till läkare så får du nåt som passar dina problem som du INTE behöver bli beroende av. Mot depressioner ska man ha antidepressiva i första hand. Hjälper även mot viss ångest, trötthet som är en del av din depression och kan kanske hjälpa dig att sova men vanligast att dom även skriver ut insomningstabletter.
Citera
2011-02-22, 11:09
Medlem
Anledningen till att jag skrev här är för att jag tänkte att det kanske finns prylar som inte läkare direkt skulle rekommedera en att skaffa men som alla kära flashbackanvändare vet är effektivt. "Kriget" mellan alternativmedicinen och läkarnas medicin...

Idag köpte jag johannesört bara för att skaffa någonting...frågade efter 5thp men ingen visste om det.

Jag ska nog kontakta en läkare och fråga...men jag litar inte riktigt på dom. Deppiga människor som desperat söker genvägar till kortvarig lycka och energi är säkert en riktig dunderbusiness. Fan vad jag hatar läkare eller alla andra som utnyttjar en i dessa stunder.
Citera
2012-03-08, 06:56
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888erkan888
Anledningen till att jag skrev här är för att jag tänkte att det kanske finns prylar som inte läkare direkt skulle rekommedera en att skaffa men som alla kära flashbackanvändare vet är effektivt. "Kriget" mellan alternativmedicinen och läkarnas medicin...

Idag köpte jag johannesört bara för att skaffa någonting...frågade efter 5thp men ingen visste om det.

Jag ska nog kontakta en läkare och fråga...men jag litar inte riktigt på dom. Deppiga människor som desperat söker genvägar till kortvarig lycka och energi är säkert en riktig dunderbusiness. Fan vad jag hatar läkare eller alla andra som utnyttjar en i dessa stunder.
Alternativ och alternativ. 5-HTP bildas ju om till serotonin i kroppen, naturligt. SSRI om något borde ses som alternativmedicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in