2011-02-19, 19:40
Medlem
Hej!

Jag satt här och letade efter något på nätet när jag kom förbi en tråd om att höra röster, vilket naturligtvis är helt sjukt. Men så insåg jag att det här har ju hänt mig?!

Under en period när jag var runt 13 så hade jag röster i huvudet. Det här kunde vara min mammas eller min brors röst men även okända som drev diverse olika samtal. Nej, de pratade aldrig med mig, utan det var mer som ekon av gamla konversationer jag hört, bara det är när jag lyssnade på rösterna så inser jag att jag aldrig har hört det här tidigare så det var inte minnen.

Som jag minns det hände det här ofta när jag satt på toaletten, låter kanske lite konstigt men vad tänker man igentligen på när man sitter på toa och ska försöka kissa? Hur som helt så hörde jag de här rösterna som jag kunde välja att bara höra som avlägsna röster eller att fokusera och lyssna på deras högst oviktiga saker de hade att säga.

Om det här hände mig nu så skulle jag naturligtvis gå till en läkare och undersöka mig själv, men jag tänkte inte så mycket på det när det hände. Ungefär som när du försöker komma ihåg en röst kopplad till en konversation så kan du ju nästan "höra" den rösten i huvudet? Bara att det här var mycket klarare och mer påträngande röster.

Så, vad fan var det här? Var jag totalt psyksjuk när jag var 13 år och växte ifrån det? Någon annan som upplevt något liknande? Någon som kan förklara varför det är möjligt att höra främmande röster i huvudet när man är barn? Kom igen nu FB psykologer, jag är mycket nyfiken på varför och hur det här hände!
Citera
2011-02-19, 19:53
Medlem
RoastTheToasts avatar
Barn har sina fantasier och låtsaskompisar, vilket är en viktig del av utvecklingen. Dina hängde väl med lite längre tills du helt enkelt växte ur stadiet
Citera
2011-02-19, 19:56
Medlem
Smack-A-Hoes avatar
Haha, jag vill också ha röster i huvudet! Kanske t.o.m kan kommunicera med dem efter lite träning, till slut kan man ha värsta konversationerna... hoppas de är snälla bara, lite svårt att bli av med fanskapen

Själv brukade, eller... det händer nog fortfarande ibland att jag kan tänka "Vad skulle hända om jag...?" T.ex. om någon ligger på golvet så kan jag titta på han o tänka "Hmm, om jag hade stampat han i huvudet med mina kängor... vad hade hänt?" Visst hans huvud hade ju såklart blivit mindre vackert men hur hade folk reagerat och vad hade jag gjort efter liksom? Vissa gånger sjukare (Ibland funderar man om där faktiskt är något stort fel på en ) och andra gånger mildare tankar, dock stannar de alltid i mitt huvud så jag gillar't.
Citera
2011-02-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoastTheToast
Barn har sina fantasier och låtsaskompisar, vilket är en viktig del av utvecklingen. Dina hängde väl med lite längre tills du helt enkelt växte ur stadiet

Absolut att ett barns hjärna och fantasier skiljer sig ifrån en vuxens, men det här var ju varken fantasier eller sk "osynliga vänner". Helt enkelt röster som jag hörde högt och tydligt i mitt huvud, de pratade aldrig med mig eller försökte ta kontakt, de pratade om något helt annat som inte rörde mig. Lösryckta delar av konversationer som var svåra att sätta i ett sammanhang.
Citera
2011-02-19, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smack-A-Hoe
Haha, jag vill också ha röster i huvudet! Kanske t.o.m kan kommunicera med dem efter lite träning, till slut kan man ha värsta konversationerna... hoppas de är snälla bara, lite svårt att bli av med fanskapen

Själv brukade, eller... det händer nog fortfarande ibland att jag kan tänka "Vad skulle hända om jag...?" T.ex. om någon ligger på golvet så kan jag titta på han o tänka "Hmm, om jag hade stampat han i huvudet med mina kängor... vad hade hänt?" Visst hans huvud hade ju såklart blivit mindre vackert men hur hade folk reagerat och vad hade jag gjort efter liksom? Vissa gånger sjukare (Ibland funderar man om där faktiskt är något stort fel på en ) och andra gånger mildare tankar, dock stannar de alltid i mitt huvud så jag gillar't.

Jag har också varit med om att man ibland kan känna sig "världsfrånvänd" och tex sitta på bussen med musik i öronen och fundera på vad reaktionen skulle bli om jag helt plötsligt spottar ut mitt tuggummi i ansiktet på den som sitter mittemot
Citera
2011-02-19, 20:12
Medlem
Heinrichhimmlers avatar
Jag hör också röster i mitt huvud. Röster som vill att jag ska begå hemska brott.
Citera
2011-02-19, 20:57
Medlem
DeusSanctis avatar
Var du väldigt trött eller kanske utmattad i din hjärna? Brukar få så precis när jag håller på att somna, tror inte det är meningen att det ska vara så när man är klarvaken.
Citera
2011-02-20, 10:28
Medlem
Det händer att man kan få kontakt med andra sidan och höra andras prat. Alltså andar. Det betyder inte att det är något fel på en. Men om man äter psykofarmaka (mediciner) kan man få hallucinationer och höra röster. Eller om man fått chip isprutat i kroppen (vilket man inte får reda på) på sjukhus så man hör elaka styrande röster. Goggla på - chip höra röster.
Citera
2011-02-20, 14:37
Medlem
I hear voices in *my* head too......sincerely Randy Orton
Citera
2011-02-20, 23:09
Medlem
Citera
2011-02-23, 10:25
Medlem
-kaninen-s avatar
alla hör röster i huvudet, det är fullt normalt,
kom tillbaka när ni hör röster i lungorna eller stortån, då kan vi snacka
Citera
2011-02-24, 23:42
Medlem
Senast redigerad av songofdolphins 2011-02-24 kl. 23:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in