2011-02-19, 12:44
Medlem
Corrans avatar
Hejsan!

Lider av extremt kraftiga och obehagliga yrselattacker som kommer när jag sover. Vaknar upp, och det snurrar som faaan, samt en massa overklighetskänslor osv.

Panikyrseln sitter i nån minut eller två...men de börjar gunga direkt om jag rör mig sen...upp mot flera timmar. Så får röra mig väldigt försiktigt.

Får jag bara ett sånt anfall på natten, så kan jag funka hyffsat dagen efter, men ibland kommer de flera gånger. Kan vakna upp 3-4 gånger med samma, och då är huvet totalt kört. Som att all energi bara försvunnit ut...man mår piss....och är helt konstigt.

Detta kommer dock inte så ofta. Jag vill helst inte va med om den tiden alls, och undra om de finns nån vettig medicin som bara gör att man antingen sover, eller är ganska rejält väck, tillfäligt. Samt lugnar huvudet så man inte riskerar att vakna av fler sådana attacker, som troligen är psykologisk orsakade. Har fått stesolid och testat de, men de gav nästan ingen effekt på mig. Även om jag aldrig tagit droger, och i princip ingen medicin heller. Anfallen kan komma en gång i månaden till nån gång i halvåret...lite olika. Så det är ju ingen risk att de blir vanebildande, vilket jag verkligen inte vill.
Citera
2011-02-19, 12:47
Bannlyst
gå till läkaren och berätta vad som händer. låter som du är döende av en elakartad hjärntumör faktiskt.
Citera
2011-02-19, 13:06
Medlem
Gå till en läkare så fort som möjligt. Det kan vara en tumör, extrem brist på nåt viktigt ämne, början på nån skada som exmepelvis diabetes, problem med blodomloppet eller en hel del annat otrevligt.

Och om man vill knockas ut tillfälligt så finns det en sorts narkos som heter propofol som används på sjukhus.
Citera
2011-02-19, 13:46
Medlem
Corrans avatar
Hej!

Kanske skulle förtydliga att jag haft detta i över 15 år, fast de ständigt blivit värre. Gjort massa röntgen, eeg, yrsel och öron test...ja allt möjligt. Man har inte hittat nåt man kan tyda direkt. Men tack för omtanken

Går till en psykiatiker nu som jag har bra kontakt med, det va av henne jag fick Stesoliden, fast den gav som sagt inte mycke effekt när jag testa den.
Citera
2011-02-19, 23:16
Medlem
doejanes avatar
du kommer inte att få mycket effekt av preparat som inte är beroendeframkallande. tyvärr.
Citera
2011-02-20, 03:34
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
du kommer inte att få mycket effekt av preparat som inte är beroendeframkallande. tyvärr.

men om jag tar det så sällan kan de väl inte va en risk?
Citera
2011-02-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
men om jag tar det så sällan kan de väl inte va en risk?
Nej det är bara nojjor som numer är legio.. Du kan troligen ta heroin såpass sällan utan större beroenderisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in