2011-02-19, 12:42
Medlem
Ska flyttstäda och har lite olika typer av fläckar på mina vitmålade väggar. Avfärgning (främst svart), någon fettfläck och ngn typ av fläck från "ofärgad" dryck. Tips på vad som lämpar sig bäst? Jag har hört att folk använder sig utav vita trasor + diskmedel, alternativt microfiberduk utan något rengöringsmedel.. men det finns säkert bra många fler tips. Jag vill inte på nåt sätt riskera att det blir en "nyansfläck" av självaste rengöringen, då låter jag hellre det vara.

Allt gott, olof
Citera
2011-02-19, 12:48
Medlem
Snurrens avatar
Microduk/mirakeltrasa säger jag, men när det gäller de feta fläckarna kan du även prova att gnugga lite potatismjöl mot fläcken med en trasa. Rengöringsmedel skulle jag vara försiktig med, men du kan ju prova på en liten fläck.
Citera
2011-02-19, 12:52
Medlem
Hakkens avatar
Jag är kanske inte någon att ta råd av när det gäller denna frågan men jag själv hade, om det var fläckar jag störde mig på, bara målat över det med samma vita färg. I slutändan kan ju det vara det smidigaste?
Citera
2011-02-20, 05:16
Bannlyst
Någon som vet hur man får bort blodfläckar från taket?
Citera
2011-02-20, 13:11
Medlem
Snurrens avatar
Nu ska jag inte fråga HUR dom hamnade där, jag nöjer mig med att säga att om det är kök eller badrum så lär färgen vara blank och tvättbar, det borde inte vara några problem. Är det däremot ett vanligt rumstak så lär du inte få bort det utan att skada ytan på färgen, då är det ommålning som gäller. Möjligtvis kan man, om man har rätt nyans och färg, dutta på vitt ovanpå fläcken för att dölja den hjälpligt, om fläcken/fläckarna inte är för stora. Klorin på tops kan bleka fläcken en del också, men akta den matta ytan omkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in