Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-02-19, 11:11
Medlem
Tjena, jo det är så här att jag har ett problem med mitt grafikkort, det är ett EN7800GTX. När jag startar upp datorn, kommer de upp en bild där det står vad jag har för moderbord osv, då har jag pixel fel på bilden. När sedan Windows symbolen och den "vandrande masken" kommer upp(min är blå för jag har winxp pro, ni kanske förstår vilken bild jag menar) kvarstår pixel felet. Efter den bilden försvinner så känner inte skärmen av grafikkortet! Skumt. Men om jag avinstallerar drivrutinerna så funkar grafikkortet och jag kommer in i windows etc, pixel felen kvarstår men bara till windows masken! Jag vet inte vad jag ska göra åt detta problem och har googlat utan resultat. Så jag vänder mig till er och hoppas att det är någon som vet vad problemet kan vara!

Ursäktar mitt skrivspråk det är inte det bästa!

Mvh
Zla-an
Citera
2011-02-19, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zla-an
Tjena, jo det är så här att jag har ett problem med mitt grafikkort, det är ett EN7800GTX. När jag startar upp datorn, kommer de upp en bild där det står vad jag har för moderbord osv, då har jag pixel fel på bilden. När sedan Windows symbolen och den "vandrande masken" kommer upp(min är blå för jag har winxp pro, ni kanske förstår vilken bild jag menar) kvarstår pixel felet. Efter den bilden försvinner så känner inte skärmen av grafikkortet! Skumt. Men om jag avinstallerar drivrutinerna så funkar grafikkortet och jag kommer in i windows etc, pixel felen kvarstår men bara till windows masken! Jag vet inte vad jag ska göra åt detta problem och har googlat utan resultat. Så jag vänder mig till er och hoppas att det är någon som vet vad problemet kan vara!

Ursäktar mitt skrivspråk det är inte det bästa!

Mvh
Zla-an

Uppdatera drivrutinerna till grafikkortet OCH moderkortet. Funkar det inte så pröva ditt grafikkort i en annan dator.
Citera
2011-02-19, 11:36
Medlem
sommarlovs avatar
Ladda Default Settings i Bios, så allt återgår till standardvärden.
Avinstallera allt som verkar ha med grafikkort att göra innan du installerar om drivisarna.
Citera
2011-02-19, 11:43
Medlem
Uppdatera drivrutinerna som ett steg 1.

Vore bra om du kunde testa ditt kort i en annan dator och testa ett annat kort i din, kan lika väl vara fel på grafikkortet och eller moderkortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in