• 1
  • 2
2011-02-20, 11:54
Medlem
killdocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dahlgren
Du fr ndra GPO instllningar fr att stlla in att varje anvndare bara fr ha en session samt att den inte har ngon tidsgrns, d fr du alltid samma session och inga program stngs ner om du inte vljer att logga ut.

Starta gpedit.msc genom krrutan. G Till Computer configuration -> administrative tasks -> windows component -> remote desktop services -> remote connection session -> connections -> restrict remote desktop users to single session, ndra den till Enabled.

Kika ven under Computer configuration -> administrative tasks -> windows component -> remote desktop services -> Remote connection session host -> Session time limits och se till att inga tids instllningar r gjorda dr.
Det verkar ha lst mitt problem... Stort tack!
Citera
2011-02-20, 17:51
Medlem
killdocs avatar
Tyvrr samma problem fortfarande
Citera
2011-02-20, 19:44
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killdoc
Kan du frklara lite nrmare, jag tror inte min datakunskap rcker till hr!
Ok, en windows-server har som standard tre desktops - dels consolen (den desktop du ser om du kopplar in en skrm till burken), och dels tv RDP-sessioner som du by-default hamnar i om du remote desktopar till servern.

Genom att skicka med argumentet /admin till mstsc.exe (dvs remote desktop client) kan du vlja att ansluta till consolesessionen, snarare n att hamna i en RDP-session. Allts, Start > Run > mstsc.exe /admin /v:ServernsHostnameEllerIp

Eftersom allt du gr nu grs p consolen, kommer prylarna fortstta vara igng nr du disconnectar frn RDP-sessionen (allts bara stnger klienten, inte loggar ut frn servern). Motsvarigheten r att kra VNC eller liknande, men du ville ju anvnda RDP och d r det /admin som gller fr att n consolen.
Citera
2011-02-21, 05:40
Medlem
killdocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killdoc
Det verkar ha lst mitt problem... Stort tack!

Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Ok, en windows-server har som standard tre desktops - dels consolen (den desktop du ser om du kopplar in en skrm till burken), och dels tv RDP-sessioner som du by-default hamnar i om du remote desktopar till servern.

Genom att skicka med argumentet /admin till mstsc.exe (dvs remote desktop client) kan du vlja att ansluta till consolesessionen, snarare n att hamna i en RDP-session. Allts, Start > Run > mstsc.exe /admin /v:ServernsHostnameEllerIp

Eftersom allt du gr nu grs p consolen, kommer prylarna fortstta vara igng nr du disconnectar frn RDP-sessionen (allts bara stnger klienten, inte loggar ut frn servern). Motsvarigheten r att kra VNC eller liknande, men du ville ju anvnda RDP och d r det /admin som gller fr att n consolen.
Jag tycker att det borde finnas en instllning s att man slipper g via kr kommandot varje gng men ska in p fjrrskrivbordet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in