2011-02-18, 21:52
Medlem
Hej!

Behöver hjälp med att betala en Ebayvinst via banköverföring. Den information jag har är den som visas neder. Hur gör jag?

Kontoinhaber
innehavare..

Kontonummer
kontonummer..

Bankleitzahl
Andra nummer?

Name der Bank:
banknamnet.
Citera
2011-02-18, 22:01
Medlem
snappps avatar
http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/betalningar/betalningar-till-utlandet/index.htm

IBAN och BIC/NationelltID
När du ska betala till utlandet:
För att betala direkt till ett konto i utlandet måste du ha korrekta uppgifter om mottagarens bank- och kontonummer, dvs:
- Namn, adress och land till vilket betalningen ska skickas till
- Betalningsmottagarens kontonummer i den mottagande banken (anges ofta som IBAN)
- Betalningsmottagarens BIC/Nationellt ID
Senast redigerad av snappp 2011-02-18 kl. 22:03.
Citera
2011-02-18, 22:15
Medlem
Tack för svaret, gav det ett försök, fick inte till det dock. Har jag ofullständiga uppgifter? Det jag har, förutom namn på kontoinnehavare och banknamn. ser ut ungefär så här, med skillnad på nån siffra:

Kontonummer
0333678800

Bankleitzahl
10091100
Citera
2011-02-18, 22:21
Medlem
storm79s avatar
det där är inte iban eller bic nummer. Be mottagaren om de rätta uppgifterna
Citera
2011-02-18, 22:23
Medlem
Det var väl det jag misstänkte. Tack för svaret, får jaga reda på rätt nummer.
Citera
2011-02-18, 22:23
Medlem
snappps avatar
Om han kollar med sin bank, så kan han lätt få information om hur han ska ge dig siffrorna, swedbank har det på den sidan jag skickade till dig och jag har för mig tyskarna är lätta att ha o göra med.
Citera
2011-02-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snappp
Om han kollar med sin bank, så kan han lätt få information om hur han ska ge dig siffrorna, swedbank har det på den sidan jag skickade till dig och jag har för mig tyskarna är lätta att ha o göra med.

Haha tyskar har väl aldrig vart lätta att syssla med tack för infon iaf, jag kom halvvägs åtminstone
Citera
2011-02-21, 20:00
Medlem
Enydrions avatar
har för mig att de kan ta en ganska saftig avgift för att ta emot pengarna i den tyska banken, var väl nåt decennium eller två sen jag testade...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in