• 1
  • 2
2011-02-18, 21:55
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xabiit
Ja men lol... det stod "Inget ljudkort hittades. Om det finns ett bör du installera en ljuddrivrutin från maskinvarutillverkaren." vad bör jag göra?
inget namn där som creative eller dylikt ,detta måste man veta för drivrutinerna hela
ljudkortet vad den heter..
Citera
2011-02-18, 22:00
Medlem
xabiits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
inget namn där som creative eller dylikt ,detta måste man veta för drivrutinerna hela
ljudkortet vad den heter..

Nej men däremot så minns jag att jag hade något som hette Creative innan jag installerade om datorn.
Citera
2011-02-20, 12:59
Medlem
Även jag har problem med ljudet efter ominstallation av MicrosoftWindowsXP Home Edition Verision 2002.
Lämnade in pc för installation av Servicepac 3.
Har inget ljudkort. Ansluter högtalare och mikrofon på baksidan av pc.n kontakterna sitter direkt på moderkortet.
Om jag går in i kontrollpanelen/Ljud och ljudenheter så står det; Ingen ljudenhet.

Om jag går till Start/Alla program/Tillbehör/Underhållning/Ljudinspelaren, får jag detta svar; Det går inte att spela in eller upp eftersom ingen ljudenhet har installerats. Du kan installera en ljudenhet genom att öppna kontrollpanelen, klicka på skrivare och annan maskinvara och sedan lägga till masinvara. Och där skiter det sig för mig.

Vågar jag ge mig på något från denna sida; https://www.flashback.org/t1462133

Är novis när det gäller att gå in i olika menyer och ställa till det.
Har som sagt inget ljudkort utan har nu som tidigare anslutit till högtalar och mikrofon -uttag som sitter direkt till moderkortet.
Är fattigpensionär vill helst inte lämna in pc till verkstad igen.
Hoppas ngn kan hjälpa mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in