Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-18, 19:36
Medlem
Adversariuss avatar
Behöver lite hjälp å en väns vägnar. Hon har en laptop med Windows 7, och samtliga ikoner i startfältet och startmenyn går inte att öppna. De har alla bytt utseende till den ikon som uppstår när Windows inte hittar något program som kan öppna dem(hörnvikt papper, ni vet vad jag menar). Det går inte heller att "Öppna med" eller söka efter program på internet som kan öppna filerna. Någon som vet vad som kan ha gått snett?
Citera
2011-02-18, 19:38
Bannlyst
ja. en kärring som äger en dator. tror vi har löst problemet, jag vill bara säga varsågod för all hjälp xoxo
Citera
2011-02-18, 19:42
Medlem
Charles.Bronsons avatar
testa en systemåterställning,ändra datum tilbaka när det senaste fungerade
oftast räcker det bara att man startar om datorn.men funkar inte det så gör en systemåterställning
Citera
2011-02-18, 19:56
Medlem
"Går inte att öppna"
Står det att filen är skadad eller att Windows inte hittar filen?
Radera alla filer som är fel och skapa nya.
Citera
2011-02-18, 20:51
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Behöver lite hjälp å en väns vägnar. Hon har en laptop med Windows 7, och samtliga ikoner i startfältet och startmenyn går inte att öppna. De har alla bytt utseende till den ikon som uppstår när Windows inte hittar något program som kan öppna dem(hörnvikt papper, ni vet vad jag menar). Det går inte heller att "Öppna med" eller söka efter program på internet som kan öppna filerna. Någon som vet vad som kan ha gått snett?
Du kan antagligen inte öppna systemåterställningen så skriv "rstrui" i sökfältet i startmenyn och tryck enter. Välj sedan en tidpunkt innan "olyckan" som återställningspunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in