Citat:
Ursprungligen postat av hyperactivesonic
Även om jag inte gillar den vita rasen, måste jag nog säga att denna kvinna har en mycket stark själ, sällsynt idag, jag vill faktiskt säga att jag respekterar henne. Muslimer är inte ett fredsfolk, och egentligen tror jag inte på fem öre att Hinduister är det också. Buddhister är fredliga iaf.
Vilket land kommer du ifrån då och vilken etnicitet tillhör du?
Vad vet du om buddhister? Det är väldigt vanligt bland outbildade människor att tro att buddhister, det är dom där som går omkring i orangefärgade dräkter. Ja, dom är buddhister, men dom är också munkar, det är inte vanlig buddhism dom sysslar med, det är esoterisk buddhism. Dom är magiker.
Vanliga buddhister är precis som alla andra människor, västvärlden har av någon anledning fått bilden av att esoterisk buddhism på något sätt skulle vara normen, och associerar därför buddhister med buddhistmunkar vilket målar upp en falsk bild av buddhismen som enormt upplyst, fredfull och vis.
Vilket den också är, men det är alla esoteriska grenar av världens religioner.
Men visst, buddhister är väl rätt mycket mer lugna än muslimer då muslimer i stort sett är galna.
MEN, det finns esoteriska muslimer också, sufier, och dom är nog den vettigaste grenen av Islam, men dom är också väldigt sällsynta.
Sufiska tempel har till och med blivit attackerade av talibaner i gränsområden mellan Indien och Pakistan, vilket är riktigt förjävligt då den sufiska grenen av Islam är mycket äldre än grenen talibanerna följer.