Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-02-18, 17:30
Medlem
bullet^s avatar
Hej.
Jag har levt med detta i ett tag nu och det börjar störa mig rätt mycket nu.
Varje gång när jag äter så börjar det rinna ur näsan på mig, det spelar ingen roll om det är starkr, varmt, kallt, kött,fisk, frukt, grönsaker etc..
Hittade en tråd angående detta men den är gammal och man kom inte fram till något i den.
Någon som har detta och vet vad det är ?

/ Anders
Citera
2011-02-18, 17:33
Medlem
.Anonym.s avatar
Det är en virusinfektion, i folkmun känd som förkylning.
Citera
2011-02-18, 17:44
Medlem
nannalus avatar
Tror tyvärr att .Anonym. kan ha rätt. Det låter som en förkylning som aldrig riktigt bryter ut.
Se till att kurera dig och bli frisk bara.

Borde funka.
Citera
2011-02-18, 17:47
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonym.
Det är en virusinfektion, i folkmun känd som förkylning.
Nej det är det inte. I vissa fall kanske, men inte alltid.

Min näsa börjar alltid rinna när jag äter stark mat, är maten inte stark rinner det inte. Det händer även när jag inte är förkyld, så det har garanterat med maten att göra.
Citera
2011-02-18, 18:16
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Nej det är det inte. I vissa fall kanske, men inte alltid.

Min näsa börjar alltid rinna när jag äter stark mat, är maten inte stark rinner det inte. Det händer även när jag inte är förkyld, så det har garanterat med maten att göra.

Min näsa rinner oavsett om det är starkt eller inte, så ja det har med maten/ätandet/tuggandet att göra.

Och till de andra inläggen; nej det är ingen förkylning, jag har haft detta _mycket_ länge.
Citera
2011-02-18, 18:33
Medlem
Evelors avatar
Rinner det om du tuggar tuggummi också?
Citera
2011-02-18, 19:02
Medlem
MrPuffs avatar
Mina näsa rinner också och oftast bara vid stark mat men även när jag äter kinamat typ 4 små rätter.. Kanske nån allergi mot nån krydda har jag tänkt men aldrig orkat brytt mig riktigt utan snutit mig i duken och ätit vidare...
Citera
2011-02-18, 19:09
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evelor
Rinner det om du tuggar tuggummi också?

Det har jag aldrig tänkt på, men jo.. det gör det nog.
Citera
2014-02-10, 15:50
Medlem
Det kallas för vasomotorisk rinit, orsaken till det är okänd, slemhinnorna i näsan blir av någon anledning extra känsliga. Kan lindras med receptfria kortison nässpray
Citera
2014-11-20, 14:00
Medlem
Har att göra med mjälten, var hos en akupunktör som sa att det beror på svag funktion på mjälten. Hon satte in nålar som stärkte mjälten och det blev mycket bättre. Undvik för guds skull allt med kortison!
Citera
2014-11-20, 15:16
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modoit
Har att göra med mjälten, var hos en akupunktör som sa att det beror på svag funktion på mjälten. Hon satte in nålar som stärkte mjälten och det blev mycket bättre. Undvik för guds skull allt med kortison!

Eller så har det att göra med parasympatisk aktivering av muskarinerga acetylkolinreceptorer såsom M1 och M3.
Citera
2014-11-20, 15:24
Medlem
Får du "vattniga" ögon så kan överskottet av tårvätska rinna ner i näsan så du snorar. Jag skulle också undvika allt med kortison i näsan även om det är receptfritt. Prova hellre receptfri nässpray med olja som smörjer känsliga slemhinnor i näsan, har ingen aning om det kan hjälpa dig men det är totalt ofarligt att prova. http://www.apotea.se/nozoil-n%C3%A4sspray-10-ml

Det kan vara så att om du är torr i slemhinnorna så försöker kroppen överkompensera det och följden kan bli både vattnigare ögon och näsa. Men jag vet att det finns även tillstånd med ständigt rinnande näsa där du kan behöva fråga en doktor vad man kan göra åt det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in