2011-02-18, 16:37
Medlem
hejsantests avatar
Mitt virus program F-secure sätter tydligen igång Windows update efter genomsökning, kör crackat windows 7 pro 64 och nu ser jag att updateringar är färdiga för att installeras
Sist det vart så vart mitt windows stämplat ej äkta exemplar.

Finns det på något sätt något jag kan göra så att den inte installerar dessa updateringar? Kan man ta bort dessa från windows som ligger i listan över nedladdade updateringar som inte installerats?

Har gått in i Windows update och klickat ur alla, men på windows avstäningsknapp finns fortfarande loggan för updateringar, markerar man den står det(installerar uppdateringar och stänger sedan av datorn).

Behöver hjälp snabbt
Senast redigerad av hejsantest 2011-02-18 kl. 16:39.
Citera
2011-02-18, 16:44
Medlem
Systemåterställ?
Citera
2011-02-18, 16:47
Medlem
Kontrollpanelen\Säkerhet\Windows Update

--> Ändra inställningar --> Sök aldrig efter uppdateringar.
Citera
2011-02-18, 16:48
Medlem
Wickermans avatar
Tanka Windows 7 Loader, nån version från favorit-torrentsidan. Sedan får du absolut inte använda den för då begår du ett brott. Denna kan du, men får som sagt absolut inte, använda till att få windows att tro att du kör ett äkta ex. Det funkar även om Windows redan har klassats som icke äkta. Well, har funkat för mig i alla fall
Citera
2011-02-18, 17:12
Medlem
Jag som trodde folk hade förstått att F-secure var dåligt efter vad som hände under våren förra året.

Det fanns bättre som är både gratis och lagligt att ladda ned. AVS, Avast och Avira nämns oftast. Testa och ta den du gillar mest för det är som att fråga om någons favorit färg. Sen har Microsoft kommit med något andra gillar men som jag är misstänksam mot.

www.downloads.com
Deras topplista är längre ned på sidan där alla 3 finns.

Gällande Windows Uppdate så får du hoppas att förslagen du redan fått stoppar den. Annars får du ta backup och hoppas att du inte får problem den här gången. De lösningar jag kan komma på är för sent att göra eller riskerar att sabba något.
Senast redigerad av panpo98 2011-02-18 kl. 17:18.
Citera
2011-02-18, 17:41
Medlem
hejsantests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Jag som trodde folk hade förstått att F-secure var dåligt efter vad som hände under våren förra året.

Vad hände förra året?
Citera
2011-02-18, 17:47
Medlem
Wickermans avatar
Var det inte så att F-Secure klassade någon viktig systemfil i windows 7 (?) som en virus/trojan och satte den i karantän, med följd att hela OS:et havererade?
Citera
2011-02-18, 17:55
Medlem
Typ något sånt med jag tror det bara var vissa Windows versioner.

Det var stora tidnings rubriker. Jätte många människor och myndigheter i Sverige och över hela värden kom inte in i Windows. Alla deras lösningar funkade bara om man inte redan hade kört uppdateringen vilket inte hjälpte folk som hade auto uppdaterat och redan satt i klistret.

Vet inte vad som hände för de som orkade vänta några veckor men alla andra installerade om Windows och bytte ut antivirus.

Även om man struntar i skandalen så är programmet urdåligt.
Senast redigerad av panpo98 2011-02-18 kl. 17:58.
Citera
2011-02-18, 19:12
Medlem
Installera linux - slipp F-Secure och slipp att oroa dig för sådant här.

Eller så köper du helt enkelt bara en autentisk windowsnyckel för några tusen så är ditt problem löst?
Citera
2011-02-18, 19:20
Medlem
AfternoonDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wickerman
Var det inte så att F-Secure klassade någon viktig systemfil i windows 7 (?) som en virus/trojan och satte den i karantän, med följd att hela OS:et havererade?

Nja, var väl McAfee?
Citera
2011-02-18, 19:24
Medlem
Kryssa bara ur KB971033 och välj att den aldrig ska installeras. Det är den som kollar ifall ditt windows är äkta. Gjorde det i september någon gång och tar installerat varenda uppdatering sedan dess utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in