2011-02-18, 19:56
Medlem
CSilfverbielkes avatar
Helt sjukt, blir illamående bara vid tanken. Men om det är som hon säger att djävulen fått henne att göra det så är väl det enda sättet att bota henne genom att sticka något genom bröstet på henne? Kanske dödsstraff vore detsamma som hjälp i detta fallet således.
Citera
2011-02-18, 19:58
Medlem
cisacus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Hon är ju psykiskt sjuk.
Då hjälper inte dödsstraff.
Hjälp ska hon ha.

Få se nu...
Du menar då att icke- sjuka blir hjälpta av ett dödsstraff?
Enda skillnaden här gäller ju huruvida hon haft uppsåt eller inte. Utan uppsåt skall hon ha vård. Givetvis under lååång tid, då samhällsskyddet är en viktig aspekt i vården/inlåsningen.
Eller så får hon dödsstraff, och dom sparar många miljoner i vårdavgifter...
Citera
2011-02-18, 20:29
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Hon är ju psykiskt sjuk.
Då hjälper inte dödsstraff.
Hjälp ska hon ha.

Jag håller med, varken sjuka eller friska ska ha dödsstraff. Kan man inte skapa liv, ska man ge fan i att ta liv.

Däremot undrar jag lite över "hjälpen"? Kan en så gravt störd person verkligen "hjälpas"? Jag tror faktiskt inte det. Man kan kanske lindra, men man bör nog samtidigt se till att en person som uppenbarligen är så gravt störd inte släpps ut bland "oss andra" igen. Att en person som är så gravt störd att hon styckar och äter sitt spädbarn inte får chansen att göra om det.

Den "hjälp" jag kan se och är villig att bidra till är en viss försoningschans med sig själv medelst terapi samt en dräglig inlåst vistelse.

Eller ska man alltid få en andra chans ute i samhället?

Eller en tredje?

Eller en fjärde?

Eller var går gränsen?

Om en person som t.ex. styckat och ätit av sitt barn verkligen blev "frisk" - skulle då inte den personen rimligtvis genast ta livet av sig av förfasan och ånger?

Och förlåt för alla citationstecken...
Citera
2011-02-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riverman83
Alltså hur jävla störd i huvudet får man bli igentligen? Troligtvis har ju mamman fått ett totalt hjärnsläpp men här borde fan dödsstraffet utdömmas.

Citat:
Ursprungligen postat av skitexistens
Vem skulle föreslå dödstraff som en slags hjälp?
Vilka blir hjälpta avndenna "behndlingsmetod"?
Man skulle ju kunna ge henne hjälp först och döda henne sen när hon blivit frisk.

riverman83
Citera
2011-02-18, 22:08
Medlem
Avrätta.

Det är psykiskt sjuka som skall avrättas.

En psyksjuk som kommer ut igen, är fortfarande psykiskt sjuk.

En normalt funtat mördare som kommer ut igen, kan leva normalt igen!

Citera
2011-02-18, 22:09
Medlem
David9s avatar
Ingen som har bilder på spektaklet?
Citera
2011-02-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David9
Ingen som har bilder på spektaklet?
http://pysih.com/wp-content/uploads/...by-300x225.jpg
Citera
2011-02-18, 22:30
Medlem
Detta fick mig att rysa! Modern är uppenbarligen psykiskt sjuk. Människor som tar sig till att göra så här sjuka saker ska inte vandra fritt bland oss andra. Jag ser heller ingen mening i att hon sitter på en vårdanstalt livet ut, sådanna människor bör dömmas till döden enligt min mening.
Citera
2011-02-18, 23:09
Medlem
Curses avatar
Rent spontant så känns väl dödsstraff som nått rätt bra här....

Men nej, det skulle knappast avskräckt henne, får väl gissa på att hon har en del fel kopplingar i huvudet....
Citera
2011-02-19, 06:04
Medlem
TheBoots avatar
Fy fan jag levde mig verkligen in i den här berättelsen Den intensivaste känslan jag får är ändå moderns när hon är tillräckligt medvetande för att inse att hon mördat sitt barn. Moderskänslan till sitt nyfödda barn liksom! Eller om hon kanske tom var medvetande när hon gjorde det, men kände sig styrd av djävulen. Ännu värre! Fan vad bisarrt och sjukt. I ett sånt här fall kan jag inte anklaga personen. Hon var fullständigt förtvivlad och försökte ta sitt eget liv när insikten kom. Stackars människa. Och stackars barn.
Citera
2011-02-19, 06:38
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Enligt första artikeln var barnets syskon, 5&7 år gamla, närvarande i huset. Tanken...
Citera
2011-02-19, 08:40
Medlem
spermaoffrets avatar
Har ni inte hört talas om förlossningspsykos?

Citat:
Varje fall av post partum psykos är unikt, men vanliga symptom inkluderar:

hallucinationer: att höra eller se saker som inte finns
snabba och extrema humörsvängningar
overklighetskänsla
svår förvirring
vanföreställningar
Ofta är det andra människor som märker att kvinnan i fråga inte mår bra. Förlossningspsykos börjar vanligtvis inom en eller två veckor efter förlossningen och kan inträda snabbt, inom några timmar. Det är sannolikt att några symptom visat sig de första fem dagarna efter förlossningen.

Vad orsakar post partum psykos?
Många, men inte alla nyblivna mammor med post partum psykos eller förlossningspsykos är i själva verket manodepressiva (bipolär sjukdom). Förändringar i hormonbalansen spelar en stor roll. De snabbt sjunkande nivåerna av graviditetshormonerna östrogen och progestron efter förlossningen verkar utlösa sjukdomen.

Detta gäller särskilt då det finns tidigare mentalsjukdom hos kvinnan eller i familjen och särskilt om det handlar om bipolär sjukdom. Men tillståndet kan uppstå utan förvarning.

Ja SJUKT är ordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in