2011-02-18, 14:15
Medlem
Som rubriken lyder så undrar jag om det alltså anses som otacksamt/fult att inte svara i sin egen tråd. Om jag exemplevis startar en tråd och sedan får de svar jag behöver...bör man då alltid skriva tack eller något eller är det typ whatever?
Citera
2011-02-18, 14:17
Medlem
Noetlovskijs avatar
Är det ett problem som man får hjälp med uppskattas alltid ett tack och en uppföljning. Detta kan hjälpa andra användare med samma problem om TS t.ex. postar vilken lösning som fungerade eller liknande. Samtidigt bidrar det ju bara till god stämning med ett tack.
Citera
2011-02-18, 14:21
Bannlyst
Om du får seriösa svar så tycker jag det hör till god ton att säga tack.
Citera
2011-02-18, 14:21
Medlem
Astraliss avatar
Det tycker jag. Om någon bad dig om hjälp och sen inte tackade för sig, skulle inte du känna dig förolämpad eller liknande?
Citera
2011-02-18, 14:22
Medlem
tyses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverAudi
Som rubriken lyder så undrar jag om det alltså anses som otacksamt/fult att inte svara i sin egen tråd. Om jag exemplevis startar en tråd och sedan får de svar jag behöver...bör man då alltid skriva tack eller något eller är det typ whatever?

Det beror helt på tråden man har skapat. Är det en tråd som man gjort för att ge lite glada miner i form utav en rolig bild så behöver man inte svara.

Behöver man dock hjälp med något, t.ex hur man installerar en diskmaskin etc så bör man ge sig tid till att besvara de hjälpsamma medlemarna på forumet med åtminstonde ett tack. Ännu bättre en uppföljelse på hur problemet löstes.
Citera
2011-02-18, 14:25
Bannlyst
Jag brukar tänka på det här men blir den inte för många inlägg från TS då??
Citera
2011-02-18, 14:25
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Om jag inte har något annat att tillföra förutom "tack" så brukar jag numera tacka i PM istället. Då slipper man ett ganska onödigt inlägg i tråden och tacket blir mer personligt.
Citera
2011-02-18, 14:40
Medlem
Ja, det borde man. Inte för varenda inlägg kanske.
Citera
2011-02-18, 14:41
Medlem
Denoms avatar
Beror såklart på vad frågan/diskussionen gäller, men någon form av uppdatering eller liknande är bättre än ingenting.
Citera
2011-02-18, 14:57
Medlem
Okej då...

Tack gott folk
Citera
2011-02-18, 16:36
Medlem
turk.i.burks avatar
Jag som alltid trott att det räknats som OT att säga tack efter att nån hjälpt en

Tack för infon att det inte är det.
Citera
2011-02-18, 16:37
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverAudi
Okej då...

Tack gott folk

Aaaahh, i see what you did here
Citera
  • 1