2019-06-06, 15:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Näste superstar till rakning vad gäller våldtäktsanklagelser:

Citat:
Najila Trindade Mendes de Souza berättar för brasilianska TV SBT, enligt ESPN, att hon till en början ska ha gått med på att ha sex med fotbollsspelaren, men att hon ska ha ändrat sig när han inte hade något skydd.

– När jag frågade honom om han hade en kondom sa han nej. Så då sa jag att det inte skulle bli något. Men han lyssnade inte, och han fortsatte. Jag sa: ”Stopp, stopp, nej! Stopp!”. Men han sa inte så mycket. Han fortsatte bara, säger Mendes de Souza.

Mendes de Souza berättar att hon ska ha fått kontakt med Neymar via Instagram, och att hon därefter fått flyg och hotell betalt av honom för att åka och hälsa på i Frankrike.

Låga odds på förlikning. Ingen blir lyckligare än jag om det blir rättegång dock.
Citera
2019-06-06, 15:50
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
– När jag frågade honom om han hade en kondom sa han nej. Så då sa jag att det inte skulle bli något. Men han lyssnade inte, och han fortsatte. Jag sa: ”Stopp, stopp, nej! Stopp!”. Men han sa inte så mycket. Han fortsatte bara, säger Mendes de Souza.

"Han fortsatte bara". Vaddå och hon bara låg där och låtsades som ingenting? Inget motstånd? Och hur kunde hon inte se om han hade kondom från början. Dem verkade ju redan inlett sexakten. Låter väldigt märkligt. Ord mot ord och ingenting eller förlikning som du säger.

EDIT: Inte för att det ska behövas motstånd. Säger man nej så ska man sluta men låter bara konstigt. Men kanske finns mer i historian är just det där som gör att det låter mer "trovärdigt"
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2019-06-06 kl. 15:53.
Citera
2019-06-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Näste superstar till rakning vad gäller våldtäktsanklagelser:

Låga odds på förlikning. Ingen blir lyckligare än jag om det blir rättegång dock.

Nej, skyhöga med tanke på att förlikning i brottmål inte existerar i Frankrike. Du har nog sett för mycket på amerikansk film.
Citera
2019-06-06, 17:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nej, skyhöga med tanke på att förlikning i brottmål inte existerar i Frankrike. Du har nog sett för mycket på amerikansk film.

Bekant med franska och brasilianska juridiken är jag inte. Är du? Anmälan ska ha gjorts i Sao Paulo efter kvinnans hemkomst från Paris.

Menar du att nu när anmälan är gjord kommer detta utredas, gå till domstol om bevisen räcker, och sedan rättegång? Även om målsäganden drar tillbaka anklagelserna?

Visa mig att detta omöjligen kan leda till en ekonomisk uppgörelse och jag får köpa det, annars ligger mina pengar kvar på den hästen.
Citera
2019-06-06, 17:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
"Han fortsatte bara". Vaddå och hon bara låg där och låtsades som ingenting? Inget motstånd? Och hur kunde hon inte se om han hade kondom från början. Dem verkade ju redan inlett sexakten. Låter väldigt märkligt. Ord mot ord och ingenting eller förlikning som du säger.

EDIT: Inte för att det ska behövas motstånd. Säger man nej så ska man sluta men låter bara konstigt. Men kanske finns mer i historian är just det där som gör att det låter mer "trovärdigt"

Det är som det är med våldtäktsmål. Så länge det inte är grovt våld eller överfallsvåldtäkt är det ord mot ord rakt av, inga vittnen, teknisk bevisning hjälper inte heller om båda sagt att de haft sex men är oense om tillvägagångssättet.

Att hon sagt nej är hennes version, sen får vi se vad Neymar och hans team kokar ihop för story. Från vad vi vet så långt - vilket är typ inget - är det ju bara för honom att neka till allt och säga det var med samtycke.
Citera
2019-06-06, 17:22
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Det är som det är med våldtäktsmål. Så länge det inte är grovt våld eller överfallsvåldtäkt är det ord mot ord rakt av, inga vittnen, teknisk bevisning hjälper inte heller om båda sagt att de haft sex men är oense om tillvägagångssättet.

Att hon sagt nej är hennes version, sen får vi se vad Neymar och hans team kokar ihop för story. Från vad vi vet så långt - vilket är typ inget - är det ju bara för honom att neka till allt och säga det var med samtycke.
Han la upp en video för några dagar sedan där han visade deras WhatsApp-konversationer.

https://www.youtube.com/watch?v=UnBqCz5bp10
Citera
2019-06-06, 17:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Han la upp en video för några dagar sedan där han visade deras WhatsApp-konversationer.

https://www.youtube.com/watch?v=UnBqCz5bp10

Minsann! Undra hur smart det är att publicera sånt ur juridisk synkpunkt. Blir spännande att följa detta.

EDIT: Enligt nån artikel jag läst nu har han kanske satt sig i nya juridiska trångmål, då det inte är tillåtet att publicera videos av någon annan i lättklädd situation utan medgivande, vilket han gjort med denna video...
Senast redigerad av EnLitenFrys 2019-06-06 kl. 17:43.
Citera
2019-06-07, 02:18
Medlem
Här är ett kort klipp där kvinnan i fråga slår Neymar: https://www.youtube.com/watch?v=jNkRnArexOI
Senast redigerad av Logisksvensk 2019-06-07 kl. 02:20.
Citera
2019-06-07, 10:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Här är ett kort klipp där kvinnan i fråga slår Neymar: https://www.youtube.com/watch?v=jNkRnArexOI

Om vi förutsätter att filmen är äkta: Vem eller vad filmar, och varför?
Citera
2019-06-07, 10:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Neymar skadade sig i träningsmatchen mot Qatar och bröt ihop på bänken.
Nu missar stjärnan Copa America.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/op1QxV/neymar-skadad-i-brasiliens-genrep

Skadad återigen. Har aldrig varit med om liknande. Han måste ju inneha rekord när det gäller skador.
Citera
2019-06-07, 15:14
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Skadad återigen. Har aldrig varit med om liknande. Han måste ju inneha rekord när det gäller skador.

Skönt att slippa honom i sommar!
Citera
2019-06-07, 22:06
Medlem
Citat:
Om vi förutsätter att filmen är äkta: Vem eller vad filmar, och varför?

Troligtvis försökte kvinnan provocera fram en våldsam reaktion från Neymar och ville fånga det på film för att kunna pressa honom på pengar. Detta är endast spekulationer från min sida.

Min andra teori är att Neymar sätter upp kameror för att bevisa sin oskyldighet, om en situation skulle uppstå dät han blir anklagad för liknande saker. Kanske har han blivit utsatt tidigare? Det är ju tyvärr ganska vanligt.
Senast redigerad av Logisksvensk 2019-06-07 kl. 22:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in