2011-02-18, 14:04
Medlem
Uhlvars avatar
Hej!

Såg detta trick på en internet sida och jag undrar om det överhuvudtaget är möjligt och om hur är det möjligt? Kan kapillärkraften vara så stor?

http://www.dump.com/2011/02/18/amazing-water-trick-how-to-suspend-water-without-a-cup-video/
Citera
2011-02-18, 14:06
Medlem
Dermonts avatar
Fake.
Citera
2011-02-18, 14:06
Medlem
UAAs avatar
Japp. Jag testade nyss. Fungerar utmärkt. Jag märkte att det gick lite lättare om man gjorde det på locket på laptoppen.
Senast redigerad av UAA 2011-02-18 kl. 14:09.
Citera
2011-02-18, 14:08
Medlem
anooonyms avatar
Kanske samma princip som med tornados (de som swirlar/twistar sig)

Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Japp. Jag testade nyss. Fungerar utmärkt. Jag märkte att det gick lite lättare om man gjorde det på locket på laptoppen.
Samma här, har nog med den plastiga och blanka ytan att göra. Jag antar att du också har sådan blank yta? "pianolack" tror jag det heter.
Citera
2011-02-18, 14:12
Medlem
techmans avatar
Jag testade med en kopp kiss, funkade perfekt!

Pröva köra med mättad lösning bikarbonat och salt så blir det lättare.
Senast redigerad av techman 2011-02-18 kl. 14:14.
Citera
2011-02-18, 14:17
Medlem
tempeZZts avatar
Det där är ju gammalt och beprövat. Inget konstigt alls. "It's all in the wrist".
Citera
2011-02-18, 14:24
Medlem
SlimTheWeasels avatar
man måste komma ihåg att göra det med högerhanden, eftersom runkmuskeln hjälper till med vridmomentet!
Citera
2011-02-18, 14:27
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techman

Tror du knäckte nöten. Hade svårt att få till det med vatten, så jag chansade och fyllde glaset med urin, drog i lite bikarbonat och salt likt du nämnde. Satte det på andra försöket.
Citera
2011-02-18, 14:30
Medlem
Pintuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techman

Varför ska du hålla på o tramsa med killen? Han har aldrig gjort tricket och du försöker få honom att börja med kiss?
Kisstricket är mycket svårare än med vatten och kräver lång träning. Jag tycker, som föreslagits före mig, att du börjar på pianolackytan på laptoppen, eller om du har en annan stor lackad yta, prova gärna ett par droppar lacknafta i vattnet (ju mer lacknafta dessto lättare).
Lycka till!
Citera
2011-02-18, 14:32
Medlem
CompuTerrors avatar
Detta brukar jag köra som partytrick på mina barns kalas. Jag låter läsken stå på bordet och kör ner sugrör i det.

Generellt sätt kan man säga att ju större glas - Desto lättare är det.
Senast redigerad av CompuTerror 2011-02-18 kl. 14:36.
Citera
2011-02-18, 14:33
Medlem
E.S.A.Ds avatar
Gah!
Efter minst 8 misslyckade försök så provade jag att twista åt vänster istället för höger, då funkade det helt plötsligt!
Citera
2011-02-18, 14:38
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.S.A.D
Gah!
Efter minst 8 misslyckade försök så provade jag att twista åt vänster istället för höger, då funkade det helt plötsligt!
Du är vänsterhänt, eller hur? Det är alltid lättare att vrida åt det håll man är hänt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in