• 1
  • 2
2011-02-19, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av n0thing1
ugh svårt att säga, kolla loggat och så antar jag att du gjort. -> 4.Switching from IDE to AHCI or vice versa after the operating system is installed can lead to problems.

http://www.differencebetween.net/tec...-ahci-and-ide/

Read more: Difference Between AHCI and IDE | Difference Between | AHCI vs IDE http://www.differencebetween.net/tec...#ixzz1EMHUAyXj

Jag hade installerat om går ju busfort på en SSD

ok, tack för detta!
jo, jag får nog göra det
Citera
2011-02-19, 09:47
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElCheapo
Nej, det fungerade inte. Var har du fått det ifrån att det skulle fungera?
Den vill ju prompt ha den disken som den gjorde backupen på.
Inte mitt fel att du gör på fel sätt. Om du gör det man ska så får du en image som du kan använda för att installera din nuvarande setup på vilken dator du vill.

Orkar inte hjälpa dig mer, du är för kass och otrevlig.
Citera
2011-02-19, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Inte mitt fel att du gör på fel sätt. Om du gör det man ska så får du en image som du kan använda för att installera din nuvarande setup på vilken dator du vill.

Orkar inte hjälpa dig mer, du är för kass och otrevlig.

Jag tror du uttalar dig om saker som du inte vet något om. Och det är ju trist att du är sån.
F ö så har jag redan installerat win7. Jag behöver inte din "hjälp".
Citera
2011-02-19, 10:23
Medlem
Om du har en sata-disk innan är det lättaste att ladda hem hirens boot cd 10.6 och köra ghost till nya ssd disken.
Efter detta laddar du hem intel SSD toolbox från intels hemsida och tweekar din dator och kör system configuration tuner

Saken är biff.
Citera
2011-02-19, 19:03
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Jag tror du uttalar dig om saker som du inte vet något om. Och det är ju trist att du är sån.
F ö så har jag redan installerat win7. Jag behöver inte din "hjälp".
Haha ok, om du kollar mina andra inlägg så kan du sluta tro. Vad som är riktigt trist är att du är så värdelös, hade du förstått lite mer än ett spädbarn så hade du kunnat lösa detta utan att be om hjälp.

Citera
2011-02-19, 20:51
Bannlyst
Citat:
Haha ok, om du kollar mina andra inlägg så kan du sluta tro. Vad som är riktigt trist är att du är så värdelös, hade du förstått lite mer än ett spädbarn så hade du kunnat lösa detta utan att be om hjälp.

Nej, du är inte kunnig i saken. Jag har faktiskt prövat att försöka göra backup på en partition och sen restor den till en annan disk. Den vägrar att göra det, och insisterar på att det ska vara samma disk.
Din attityd visar på att det är något fel på dig. Imo.
Citera
2011-02-19, 22:06
Medlem
Citat:
Nej, du är inte kunnig i saken. Jag har faktiskt prövat att försöka göra backup på en partition och sen restor den till en annan disk. Den vägrar att göra det, och insisterar på att det ska vara samma disk.

Alla har olika kunskapsnivå, så vi får hjälpas åt ... editerade lite o grejade i mitt inlägg insåg att även jag skrev något drygt o puckat haha fan va fail man är ibland

ElCheapo hur har det gått? Jag röstar fortfarande på ominstallation.
Senast redigerad av n0thing1 2011-02-19 kl. 22:31.
Citera
2011-02-19, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av n0thing1
så ja cannaBe lugn o fin tonåring nu Alla har olika kunskapsnivå.

ElCheapo hur har det gått? Jag röstar fortfarande på ominstallation.

Jo, jag har gjort en ominstallation. Jag lade in en win7 med sp1 integrerat.
Systemet är lite snabbare med SSD, men inte mycket mot så jag körde förut. Jag gjorde ju hela tiden sleep varje kväll när jag gick och lade mig, och då är alla program i internminnet (har 6GB).
Men jag ångrar inte mig. Men har man ont om pengar, så är det en dålig investering tycker jag. Såvida man inte har en laptop möjligtvis.
Citera
2011-02-20, 01:41
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ok, så du gjorde en image av din före detta setup som du sedan försökte installera på din SSD?

Det är inget fel på min attityd, jag behandlar alla med den respekt de förtjänar.
Citera
2011-02-20, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ok, så du gjorde en image av din före detta setup som du sedan försökte installera på din SSD?

Det är inget fel på min attityd, jag behandlar alla med den respekt de förtjänar.

Du verkar ha något slags komplex för mig. Och visst är det så, jag är överlägsen dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in