2011-02-18, 09:40
Medlem
Sillstryparens avatar
Jag hoppas ni inte har missat detta mästerverk från PJ Harvey. Har lyssnat igenom det ett par gånger de senaste dagarna och är helt lyrisk! Albumet fick 10/10 av NME (något som inte har hänt på 5 år), och det skulle förvåna mig om något kommer i närheten av det här under 2011. Tycker det känns så underbart när såna här album kommer, man återfår tron på att bra och äkta musik fortfarande kan skapas!

Har ni hunnit lyssna igenom detta fantastiska album ännu, och vad tycker ni? Låten som verkligen står ut som "peaken" på skivan är 'The words that maketh murder' enligt min mening iallafall!
Citera
2011-02-18, 09:43
Medlem
wonderlands avatar
Bara hunnit lyssna på första låten genom Spotify, dock verkar bara ep:n ligga ute..6 låtar? Men jag har alltid gillat PJ även om experimentet White Chalk inte riktigt föll mig i smaken.

edit: såg hela albumet nu, blir till att lyssna igenom.
Citera
2011-02-18, 10:57
Medlem
Sillstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Bara hunnit lyssna på första låten genom Spotify, dock verkar bara ep:n ligga ute..6 låtar? Men jag har alltid gillat PJ även om experimentet White Chalk inte riktigt föll mig i smaken.

edit: såg hela albumet nu, blir till att lyssna igenom.

Ja, på spotify är hela albumet endast tillgängligt för premiumanvändare, iallafall här i England. Resten för nöja sig med Sampler versionen som endast har 6 låtar...
Citera
2011-02-18, 10:59
Medlem
Mashtars avatar
Kanonplatta! Hennes bästa sedan "To bring...".
Citera
2011-02-18, 11:05
Medlem
Sillstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashtar
Kanonplatta! Hennes bästa sedan "To bring...".

Förvisso är jag för tillfället helt uppslukad av nya albumet, men jag tycker definitivt att detta är hennes bästa någonsin. Får se när "smekmånaden" är över, så jag kan vara mer objektiv.

Alltså, lyssna på texterna, vilket geni hon är.
Citera
2011-02-19, 16:39
Medlem
OldMKenseys avatar
Detta album är ypperligt och är att betrakta som riktig konst, precis som alla album av PJ Harvey. Avgudar även, till skillnad från vissa andra vad jag förstår, senaste White Chalk.
Citera
2011-02-19, 17:12
Medlem
Helt fantastiskt album! Helt klart året bästa hittills iaf. Mycket vackert
Citera
2011-02-20, 20:27
Medlem
Håller med, en fantastisk skiva! Men fan, i The glorious land så trodde jag att datorn hade fått virus eller något liknande, den där skumma trudilutten förbryllade mig.. Men som sagt, hur j-vla bra som helst!
Citera
2011-03-03, 00:52
Medlem
Har lyssnat ett par dagar på albumet nu. Är knappast något stort PJ Harvey fan men skivan är riktigt magisk ibland. Favoritspåret blir nog The Colour Of The Earth, fantastiskt text och Mick Harvey levererar sången på ett underbart sätt
Citera
2011-03-09, 19:11
Medlem
pellegretas avatar
mmm..
Citera
2011-03-17, 21:33
Medlem
Mjauskis avatar
Tyckte skivan var lite seg i början! Men det tog sig och har nu lyssnat på skivan otaliga gånger och älskar den rent ut sagt.... riktigt jävla känsla är vad det är!

Favoritet: Written On The Foerhead och Colour Of The Earth (den sistnämndas text ger mig en klump i halsen varje gång)

The Words That Maketh Murder är bra också!
Senast redigerad av Mjauski 2011-03-17 kl. 21:35.
Citera
2011-05-15, 11:57
Medlem
Vet inte... Tycker Polly har blivit lite för arty. Fortfarande en grym skiva, men saknar hennes mer androgyna stil och mystiken på skivor som To bring you my love och Is this desire?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in