resturang på en flygplats är alltid dyrt som alla vet. Var framme och letade reda på en kycklingarnas med tre kycklingbitar vilket var i princip det enda som såg mättande ut. 85 kr skulle spektaklet kosta och väl framme i disken så får jag reda på att de inte kan sälja det tilll mig p.g.ā utgått datum och att de precis skulle slänga det.
Jaha tänker jag, det ska ju ändå ner i min mage så jag frågar om extra pris på den varpå de säger att de bryter mot lagen. Fine tänker jag, kam ni inte slänga den så plockar jag upp den och då skrattar de och den utländska ägarinnan säger att det inte går... Blir att köpa en dyr halv baguett som knappt satte sina spår för 60kr.
Nu till min fråga, varför kunde inte jag fått den gratis eftersom de ändå skulle slänga? Handlade endast om att hon tänkte att jag kanske inte skulle köpa något så och inte bidra till hennes ekonomiska vinning?
Nu till min fråga, varför kunde inte jag fått den gratis eftersom de ändå skulle slänga?
Ja hon sa ju själv att det var mot lagen och lagar är till för att följas? Hon gjorde bara sitt jobb, även om det var lite svinigt men det var nog inget illa menat mot dig.
Containerdykning är väl olaglig under vissa omständigheter (Eller helt och hållet?) och man kan åka dit för olaga intrång, stöld eller snatteri. Som om man plockar saker från grannes soptunna utanför huset, det är hans tills sopbilen tar det.
visst var det olagligt men här handlade det om att göra ett undantag och göra det moraliska rätta beslutet. Det var ju inte så att det var 30 andra som stod och väntade på att få grön signal att börja dyka efter mat.
Rätt var det är blir väl nåt semianorektiskt snylt-emo sjuk av sin ihoptiggda, utgångna gratis-sallad.
Dagens curlingsopade blogg-generation har sällan långt till tårar. De har lärt sig att beskyllning och påpekande av andras utförda diskriminering och felande, kombinerat med eget gnäll och anmälningar, ger dem själva fördelar och en möjlighet att förbli mentalt bebismjuka och helt undvika faktumet att "tuffa till sig" ingår i livet.
Restaurangägare vill inte riskera att överösas med anmälningar från den nya tidens "kraftkarlar". Därför väljer de att kassera all mat när det finns minsta risk för kvalitetsbrist.
Sveriges bajsnödiga och överambitiösa lagsystem anses självklart, av dessa moderna östrogenfyllda sms-människor, gå i bräschen för att skapa en bättre värld, fylld av regleringar, onödiga vaccinationer och cykelhjälmar.
Hur vågar ni ens äta på restaurang? Det är livsfarligt, ni kan DÖ!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!