Tja har en uppgift från skolan och det är att hitta nya svenska ord och ord som har bytt betydelse under årens gång?
jag har tyvärr inte hittat "nya" ord via google och så, har ni några snabba som ni kan i huvudet som kommit till nu under senare tid, under 2000 och ev. kan också ord som används idag fast hade helt annan betydelse nu än förr.
som invandrarsvenska Tagga => Försvinn men i vissa fall/förr var ju tagga => Peppa upp folk
tacksam ifall någon har tid att skriva ett par ord så man får in det?
Sen: Sitter några tamiler här? Söker ett "fult" ord (enligt en polare) som man uttalar något Arga Bonde, Arga bondoko, Arje bonde eller något liknande? :S han vägrar säga det till mig eftersom det är för fult på deras språk :P tänkte ta reta honom lite (A)
Sen: Sitter några tamiler här? Söker ett "fult" ord (enligt en polare) som man uttalar något Arga Bonde, Arga bondoko, Arje bonde eller något liknande? :S han vägrar säga det till mig eftersom det är för fult på deras språk :P tänkte ta reta honom lite (A)
Här har du en lång lista med fula tamilska ord. Med "bonde" kanske menas "punda" som enl. nedanstående betyder f*tta på tamil?