2011-02-17, 14:56
Medlem
Jag får hoppas den här tråden kommer rätt nu. Annars får en mod flytta den. Är väl religion?

Men i alla fall. Dom senaste veckorna har det ramlat ned ett veckobrev i min brevlåda. Och det bara fortsätter. Jag satte upp en lapp förra veckan om att jag inte ville ha något med Svenska kyrkan att göra och att jag är "ateist". Men inte hjälpte det ett dugg. Idag kom det ned en lapp till, ifrån Svenska kyrkan.
Jag undrar, hur ska jag få stopp på skiten? Kan man ta kontakt med Svenska kyrkan på något vis?
Eller måste man gå ur det för att slippa få dessa veckolappar? Ej reklam står det också på dörren.
Men Svenska kyrkans veckolapp är nog ingen reklam kanske. Hade varit trevligt att träffa på idioten som slänger ned lapparna.

Så, några förslag. En större lapp eller något?
Citera
2011-02-17, 15:13
Medlem
Det är inte jehovas eller nått sånt skit då? Jag har också fått massa reklam om div bibelkurser osv. Precis innan har dem stått och ringt på dörren men jag har inte öppnat och då lägger dem in massa reklam skit i brevlådan.
Citera
2011-02-17, 16:10
Medlem
Står Svenska kyrkan tydligt på lapparna. Dom ser exakt lika dana ut.
Men tydligen olika tider och saker man kan hitta på i dom olika kyrkorna.
Citera
2011-02-17, 18:37
Medlem
kaiross avatar
Kommer det inte tillsammans med reklamen/posten? Låter jättekonstigt om någon enskild person slängde ned lapparna.
Citera
2011-02-24, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Kommer det inte tillsammans med reklamen/posten? Låter jättekonstigt om någon enskild person slängde ned lapparna.

Måste vara så. Inte bara Svenska kyrkan som ramlar ned, även försäljning utav lägenheter.
Haglar fortfarande ned massa Svenska kyrkan lappar fortfarande. Vet inte hur jag kan bli av med det.
Satte upp en ny lapp om att jag inte ville ha det. Men det är väl något man måste få?
Citera
2011-02-24, 19:49
Medlem
kaiross avatar
Ja, det kan ju vara så att det räknas som samhällsinformation. Även om du inte ser det som så, kanske posten gör skillnad på det och 'vanlig' reklam. "Det här händer i kommunen under kommande vecka", liksom.
Citera
2011-02-25, 13:04
Medlem
Har samma problem! Hade tänkt sätta upp en lapp, men nu när du säger att det inte hjälpte så vet i fan..

Får väl limma igen inkastet eller något...
Citera
2011-02-25, 18:49
Medlem
kaiross avatar
Dagens I-landsproblem.
Citera
2011-02-25, 21:47
Medlem
Grisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Ja, det kan ju vara så att det räknas som samhällsinformation. Även om du inte ser det som så, kanske posten gör skillnad på det och 'vanlig' reklam. "Det här händer i kommunen under kommande vecka", liksom.

Jag tror att det ligger till på det viset, dumheterna räknas som samhällsinformation. Vill dom ödsla pengar på att dela ut skiten får dom väl göra det, jag är inte med och betalar till den föreningen iallafall.
Citera
2011-02-25, 22:01
Medlem
broadmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chippzy
Står Svenska kyrkan tydligt på lapparna. Dom ser exakt lika dana ut.
Men tydligen olika tider och saker man kan hitta på i dom olika kyrkorna.
gissar att dom fått din adress på något sätt eller så är det en reklamkampanj som snart är över. Det är inget att oroa sig över.

Är man utvald så är man.
Citera
2011-02-26, 01:39
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broadman
gissar att dom fått din adress på något sätt eller så är det en reklamkampanj som snart är över. Det är inget att oroa sig över.

Är man utvald så är man.
Jag tror att det går ut till alla invånare i kommunen, oavsett om man är medlem eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in