2011-02-25, 00:00
Medlem
Daos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Men deras kultur hör inte hemma här, gör den inte? Här i Sverige har vi svensk kultur, kan man inte anpassa sig till de mest grundläggande etikreglerna vi har här så kan man inte klaga på att de inte får anställning.

Men vi håller på och anpassar oss efter muslimerna och ger dem särrättigheter.

Om de inte kan anpassa sig efter de mest basala små etikregler vi har i Sverige pga deras religion så hur ska de då kunna anpassa sig till Sverige överhuvudtaget? Detta är inte deras land, detta är Sverige, de har invandrat hit, vi är inte skyldiga dem någonting. De ska anpassa sig så att de funkar i det samhälle de vandrar till, passar det inte är de välkomna att ta sitt pick och pack och flytta till ett land som passar dem.

För att knyta an till topic, om muslimerna inte kan kompromissa om basala grundläggande små etikregler, hur ska vi förvänta oss att de med fundamentalistiska ideér ska anpassa sig till Sveriges lagar och förkasta våldsamhet? Vi ger dem allt de vill ha, anpassar vårat samhälle efter dem men ändå får islamister för sig att spränga sig i Sverige. Det är bevisat att snällhet och givmildhet inte hjälper det minsta. Det är dags att sluta daltandet med islams förkunnanden och deras krav på det svenska samhället. Vara sträng med att religionsfrihet inte innebär att alla sorters kulturyttringar förknippat med islam ska få praktiseras när som helst och hur som helst de vill, utan att det innebär att de får utöva religion i frid inom den privata sfären.

Passar inte landet Sverige för att utöva alla islams ideér så kommer de förhoppningsvis att flytta till ett land som passar dem, och då när vi har mindre antal muslimer, och de muslimer som finns kvar har förmåga att anpassa sig till det svenska samhället, så blir vi förhoppningsvis kvitt fundamentalisterna också, eller iallafall ser en minskning av dem.

Muslimerna kompromissar om i stort sett allt, mig veteligen. Men när saker och ting handlar om sådana här tramsheter som du beskriver, så blir det bara korkat. Ingemn skall behöva tvingas ta i hand om de inte vill det. DET är den svenska kulturen - folk får liksom göra som de vill! Du kan inte bestämma att jag måste ta i hand när jag hälsar!!!

Daltandet finns liksom inte - dock fördomar som skapar dumma konflikter!

Om du är kvar i Sverigem har vi knappast blivit av med fundamentalismen!
Citera
2011-02-25, 00:05
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dao
Muslimerna kompromissar om i stort sett allt, mig veteligen. Men när saker och ting handlar om sådana här tramsheter som du beskriver, så blir det bara korkat. Ingemn skall behöva tvingas ta i hand om de inte vill det. DET är den svenska kulturen - folk får liksom göra som de vill! Du kan inte bestämma att jag måste ta i hand när jag hälsar!!!

Nej, ingen skall tvingas ta i hand. Men en arbetsgivare ska inte kunna bli straffad av lagen för att han inte vill anställa folk som vägrar ta i hand.
Citera
2011-02-25, 00:12
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Muslimerna har samma skyldigheter och rättigheter som alla andra!
Vad säger du om detta då?

https://www.flashback.org/sp28945501
Citera
2011-02-25, 00:20
Medlem
Daos avatar
Citat:
Nej, ingen skall tvingas ta i hand. Men en arbetsgivare ska inte kunna bli straffad av lagen för att han inte vill anställa folk som vägrar ta i hand.

Det beror på VARFÖR arbetsgivaren agerade på det sättet, och om handskakning har betydelse för arbetet i fråga!

Tycker det är synd om vi inte kan anställa japaner i Sverige...
Citera
2011-02-25, 00:23
Medlem
Daos avatar
Citat:

Saker och ting går att göra smidigare än en massa lagar och förbud. Har det med undervisningen och arbetet att göra, så kan vi ställa krav - javisst!

Känner inte till någon skola som accepterar att ansiktet täcks, så det är nog en akademisk fråga...
Citera
2011-02-25, 01:26
Medlem
Citat:

Argument där slutsatserna följer med logisk nödvändighet ur premisserna biter inte på muslimer. Det går inte att resonera med dem. De är taqiyyamästare som slingrar sig och ljuger helt obekymrat om det främjar islam.
Citera
2011-02-25, 02:02
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Känner inte till någon skola som accepterar att ansiktet täcks, så det är nog en akademisk fråga...
Jo, nu gör du det...
http://www.dn.se/debatt/forbud-mot-niqab-strider-mot-diskrimineringslagen
...Men bara om du är muslim!
Citera
2011-02-25, 08:13
Medlem
Daos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxilla-Maximus
Argument där slutsatserna följer med logisk nödvändighet ur premisserna biter inte på muslimer. Det går inte att resonera med dem. De är taqiyyamästare som slingrar sig och ljuger helt obekymrat om det främjar islam.

Pratar du inte om dig själv nu?
Citera
2011-02-25, 08:16
Medlem
Daos avatar
Citat:
Jo, nu gör du det...
http://www.dn.se/debatt/forbud-mot-niqab-strider-mot-diskrimineringslagen
...Men bara om du är muslim!

Artikeln talar inte om att skolan accepterar täckning av ansiktet, bara att det finns några stollar som inte tycker om förbudet, och tror att det är rasistiskt...
Citera
2011-02-25, 11:35
Medlem
Citat:

I väst ska folk tvingas att ta emot muslimer och acceptera deras seder och religion och även terror, men muslimer sk ainte tvingas att ta i hand. Hycklare är vad ni multikulti-förespråkare är.
Citera
2011-02-25, 15:18
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Artikeln talar inte om att skolan accepterar täckning av ansiktet, bara att det finns några stollar som inte tycker om förbudet, och tror att det är rasistiskt...
Artikeln talar om att skolan måste tillåta att personer bär niqab trots sin regel om att man inte får bära plagg som täcker ansiktet. Det enastående DO har ju lyckats vrida och vända på skiten för att på något ofattbart sjukt sätt få det till att det är diskriminering pga religion.

Med andra ord tvingas skolan acceptera ''täckning av ansiktet'' om man är muslim.
Citera
2011-02-25, 20:58
Medlem
Daos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ra-Atum
I väst ska folk tvingas att ta emot muslimer och acceptera deras seder och religion och även terror, men muslimer sk ainte tvingas att ta i hand. Hycklare är vad ni multikulti-förespråkare är.

Jag vill inte ha något tvång alls. Varför skulle det vara hyckleri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in