2011-02-17, 20:54
Bannlyst
Del 2 uppe nu, inledning, sex förbjudet innan äktenskap

http://svtplay.se/v/2329044/islam_for_nyborjare/del_2_av_3?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2329044/sb,p150129,1,f,-1

Alltså det jag har sett är precis som jag trott om islam i 10 års tid! Precis som många av britterna i inslaget reagerar negativt reagerar jag ochså! Så klockrent!

Nån måste rippa fanskapet och lägga upp på youtube

Kan vara våran bästa källa att ha som motargument till PK som skriker islamfobi

Får veta att män och kvinnor inte får bo ihop. Könsapartheid alltså. I 10 år har jag idiotförklarats. Nu har jag fått detta bekräftat! Tack SVT för jag ska acceptera denna könsapartheid!

Får veta att kvinnorna och flickorna måste skydda sig. Får inte visa något!

Men vi får inte höra några religösa skäl varför

Det finns inget som SVT visat hittils som jag kan finna POSITIVT!
Senast redigerad av Dubbelpost 2011-02-17 kl. 21:04.
Citera
2011-02-17, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsbofink
Jag dör hellre än att tillåtas styra av islam.

"Islam handlar om en fridsam livstil"

Det syns ju varje jävla dag. Eller hur?

Hitta större hycklare än muslimer så får du fan allt jag äger.

I första delen där en tjej är ihop med en brittisk muslim, hon som ställt upp på att bo i separta rum, inte äta fläsk mm

Tydligen har hon inte träffat hans föräldrar

Undrar om detta är ett rasistiskt religöst förbud? Noterade nu tjejen bär ett kors. Kan det vara därför? Muslimens föräldrar är religösa rasister?

Herregud vilka krav maskiner, kraven lyser igenom

Tack SVT!! Och detta vill våra politiker tvinga på oss? Om vi inte förstår varför en muslim ställer krav, då är du islamofob typ?
Senast redigerad av Dubbelpost 2011-02-17 kl. 21:01.
Citera
2011-02-17, 21:33
Medlem
ordinarypeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelpost
I första delen där en tjej är ihop med en brittisk muslim, hon som ställt upp på att bo i separta rum, inte äta fläsk mm

Tydligen har hon inte träffat hans föräldrar

Undrar om detta är ett rasistiskt religöst förbud? Noterade nu tjejen bär ett kors. Kan det vara därför? Muslimens föräldrar är religösa rasister?

Herregud vilka krav maskiner, kraven lyser igenom

Tack SVT!! Och detta vill våra politiker tvinga på oss? Om vi inte förstår varför en muslim ställer krav, då är du islamofob typ?

Jag väntar nog hellre på porrversionen av denna storsäljande produktion då CBS eller Al Jaazera släpper på alla bilder de har från det "demokratiska" torget i Egypten
Citera
2011-02-17, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ordinarypeople
Jag väntar nog hellre på porrversionen av denna storsäljande produktion då CBS eller Al Jaazera släpper på alla bilder de har från det "demokratiska" torget i Egypten

Blir nog svårt

I del 2 upprepas det hur viktigt det är att täcka sig eller skyla sig. Det som drar gränsen mellan en man och en kvinna

Oj detta är som julafton av mig. Som jag idiotförkalrats i år av debetter, får mina kritik besannade nu
Citera
2011-02-17, 22:37
Medlem
Drumsticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varkeneller
Fy fan vilken propaganda... Varför sprids detta i Sverige? Detta är ju sjukt! Hur kan man visa detta som en typ av uppmuntran? Fy fan för svensk media

Man å andra sidan så kan du kolla på hur mycket de förbjuds att göra i programmet.. det är knappast att man "Ja! Islam, fyfan vad bra!"
Citera
2011-02-18, 01:16
Medlem
Jag förstår inte vad som är intressant med detta program. Det varken fördömer Islam, hyllar Islam, eller upplyser om nåt som folk i allmänhet inte redan visste om Islam. Det visar nästan exakt det som man lärde sig redan i högstadiet om Islam. Ej heller är det underhållande så det måste vara några av de mest meningslösa TV-timmarna någonsin. Förutom bögen som känns rätt överdriven och den överemotionella muslimflickvännen så känns det mesta väldigt alldagligt och verklighetstroget.
Tvivlar på att det ligger nån propaganda bakom detta program, i så fall är det mer anti-islam än pro-islam. Fast jag antar att de fortfarande har chansen i tredje avsnittet att plötsligt få alla deltagarna att konvertera till Islam.
Citera
2011-02-18, 01:58
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelpost
Därför måste någon rippa avsnittet idag eller i morgon i 10 minuters avsnitt och slänga upp på youtube

Tänk så enkelt att varje gång någon skriker islamfobi (okunskap) så skickar man bara youtube länken
Skitbra idé att arkivera detta fynd. Men avsnittet är uppe till den 18 Mars, inte Februari. Att hitta en screenrecorder är inte spec. svårt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in