2011-02-16, 21:47
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShineCity
Går det ens att göra ett program där islam framställs som lockande?

Det skulle i alla fall gå att göra ett program som var lite mer lockande än det här. Muslimen som var ute och raggade en fru till bögen var ju verkligen sjukt kul och när de skulle få honom till att klä sig mer som en man var också magisk tv. Jag kommer i alla inte missa de kommande delarna så mycket kan jag säga.
Citera
2011-02-16, 21:52
Medlem
Hmmm intressant. Muslimerna verkar ju helt psyko, vilket inte direkt är förvånande

//FK
Citera
2011-02-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Har du sett programmet? Muslimerna framstod ju som helt stolliga så islam verkade nog snarare avskräckande än lockande för de flesta som programmet.
Håller med, vilken jävla kvinnosyn. Det var defentivt inte propaganda för islam.
Men frågan är då, går det att få någon religion, speciellt dom semitiska religionen att verka bra öht?
Citera
2011-02-16, 23:14
Medlem
ShineCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wingie
Håller med, vilken jävla kvinnosyn. Det var defentivt inte propaganda för islam.
Men frågan är då, går det att få någon religion, speciellt dom semitiska religionen att verka bra öht?
Det enda alternativet är ju självfallet ett vitt sekulärt samhälle om man vill ha ett tryggt och välfungerande välfärdssamhälle.
Citera
2011-02-16, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wingie

Begriper inte vad du skriver.

Men nej, det är i huvudsak bara inavlade MENA-slödder som är tillräckligt dumma i huvudet för att låta någon religion, pedofildyrkande och förtryckande Islam i synnerhet, forma deras liv.
Vi vill inte ha dessa avarter till människor i den moderna världen.
Citera
2011-02-17, 06:57
Bannlyst
I inslaget säger man storbritannien har stora problem med fylla

Lösningen är islam? Är det därför man kör in islam och muslimer i landet? Tänk om man skulle säga samma saker om muslimer?

Bara för att muslimen i inslaget inte dricker alkohol, vad är så hemskt för honom att stanna kvar, dricka vatten? En cola? Vad som helst som inte är alkohol?

Muslimer måste väl kolla upp färgpigmentet i läsken med vilka tillsatser det är? suck? Vet kärringarna gör det med smink. Finns ju ämne i glass som kommer från gris va?
Citera
2011-02-17, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShineCity
Går det ens att göra ett program där islam framställs som lockande?

Knappast! Islam måste bort från vårt land. Med eller utan våld!
Citera
2011-02-17, 08:33
Medlem
jerkjamjAms avatar
Det här var ett extremt upprörande program.
Citera
2011-02-17, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jerkjamjAm
Det här var ett extremt upprörande program.

SVT har ju kört ett annat program, den rätta vägen eller vad den hette. Den var en "light version" av muslimer och islam

Denna serie är ju PRO muslim! Alltså hur RIKTIGT troende muslimer du aldrig annars kommer få se i svensk media överhuvedtaget!

Flera av muslimernas sociala fobi mot icke muslimer träder ju fram!

Som icke muslimska tjejen som bor ihop med en muslimsk kille? Hon äter inte fläskkött. Dom bor i separerade rum??

Finns det NÅGON som kan säga positivt om islam efter ni sett detta avsnitt?

Notera scenen där icke muslimerna blir förbannade på muslimerna som ger dom tuffa uppdrag och skiter i dom?

För dessa "uppdrag" går emot deras rättiga mänsligheter och något som dom tar för givet!
Citera
2011-02-17, 10:45
Medlem
mimmels avatar
Det här var roligt men samtidigt lite skrämmande att se, dock inget nytt under solen om man säger så.

Islam är den mest skrattretande och bisarra hjärntvätten av världsreligionerna. Förstår mig inte på folk som konverterar till denna skräp-"religion".
Citera
2011-02-17, 11:17
Medlem
UAAs avatar
Ah! "Islam för nybörjare" av svt!

Äntligen kommer mina fördomar att krossas.

Mina fördomar blev bekräftade. De har exakt samma syn på kvinnor, homosexuella och oliktänkande som jag trodde.

Tack svt.

Edit: Hade ett program med omvända roller fungerat tro? Där muslimer skall leva sekulärt i tre veckor. Givetvis inte, då är man ju förtryckande.
Senast redigerad av UAA 2011-02-17 kl. 11:28.
Citera
2011-02-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Ah! "Islam för nybörjare" av svt!

Äntligen kommer mina fördomar att krossas.

Mina fördomar blev bekräftade. De har exakt samma syn på kvinnor, homosexuella och oliktänkande som jag trodde.

Tack svt.

Edit: Hade ett program med omvända roller fungerat tro? Där muslimer skall leva sekulärt i tre veckor. Givetvis inte, då är man ju förtryckande.
Samma här. Snacka om att man får alla sina fördomar bekräftade. Tack SVT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in