2011-02-16, 18:03
Medlem
Utvecklingen i Ungern ser väldigt positiv ut. En konservativ regering som står upp för sitt land och sitt folk och som inte lägger sig platt inför globalisterna. Vi måste se till att stödja landet som nu kommer att bemötas allt hårdare av den organiserade globalismen.

Jag har på senaste tiden enbart köpt ungerskt när jag handlar vin. Nu vill jag ha tips på andra ungerska produkter som man kan tänka på som Ungernvän. Tipsa nu!
Senast redigerad av IvanLendl 2011-02-16 kl. 18:10.
Citera
2011-02-16, 18:12
Medlem
pismongers avatar
De gör grym korv, kolbazs har jag för mig att den heter.
Men det bästa borde väl vara att köpa aktier i ungerska företag om du nu verkligen menar allvar med att stödja landet. Inser självklart att du kan ha vissa invändningar mot detta, typ att pengarna skulle hamna i en judes djupa fickor eller något men det borde nog gå att hitta ett företag som inte i slutändan ägs av judar.
Senast redigerad av pismonger 2011-02-16 kl. 18:14.
Citera
2011-02-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pismonger
De gör grym korv, kolbazs har jag för mig att den heter.
Men det bästa borde väl vara att köpa aktier i ungerska företag om du nu verkligen menar allvar med att stödja landet. Inser självklart att du kan ha vissa invändningar mot detta, typ att pengarna skulle hamna i en judes djupa fickor eller något men det borde nog gå att hitta ett företag som inte i slutändan ägs av judar.
Min insats kommer inte att göra varken till eller från i det stora hela ändå, såklart. Jag är intresserad av små symbolhandlingar som kan sprida ringar på vattnet. Tack för tipset.
Citera
2011-02-16, 20:08
Medlem
trass avatar
Ajvar.

Sen kan man ju köpa varor som inte tillverkas i Ungern men i Sverige förknippas med det landet symboliskt, som Budapestlängd. Eller Rubiks kub
Citera
2011-02-16, 20:33
Medlem
Kanske inte så lätt att få tag på men... Den är ungersk.

http://www.youtube.com/watch?v=t-Vrvh7qeGA&feature=related

Citat:
The Gepárd anti-materiel rifles are a family of Hungarian weapons designed to destroy unarmored and lightly armored targets. These long range, large caliber rifles have high accuracy as well as high muzzle velocity.
Citera
2011-02-17, 02:20
Medlem
Alexander857s avatar
Vad kostar ett normaltstort hus numera ute pa landsbygden i Ungern? Forstar att det ar svart att saga exakt da det givetvis ar hundratals faktorer som spelar in men en ungefarlig uppskattning?
Citera
2011-02-17, 03:03
Medlem
Christian IIs avatar
Törley. Tyvärr har dom bara torrfittavarianten på Systembolaget.
Citera
2011-02-17, 11:53
Medlem
Finns vissa bilar som monteras i Ungern, dessutom var min Bosch borrmaskin tillverkad där.
Citera
2011-02-17, 15:35
Medlem
NS_14s avatar
http://www.ungerskmat.se/

Behövs inte handlas direkt från nätet utan fungerar som också utmärkt informationskälla över vanliga ungerska anrättningar och produkter.
Citera
2011-02-17, 16:05
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Utvecklingen i Ungern ser väldigt positiv ut. En konservativ regering som står upp för sitt land och sitt folk och som inte lägger sig platt inför globalisterna. Vi måste se till att stödja landet som nu kommer att bemötas allt hårdare av den organiserade globalismen.

Du kommer nog bli liten besviken när du läser detta.

Citat:
Hungary has agreed to amend the law in all the four points challenged by the European Commission in a way acceptable for Brussels, he said.

http://www.politics.hu/20110216/hungary-reaches-agreement-with-european-commission-on-media-law-amendment

Citat:
Ursprungligen postat av tras
Ajvar.

Sen kan man ju köpa varor som inte tillverkas i Ungern men i Sverige förknippas med det landet symboliskt, som Budapestlängd. Eller Rubiks kub

Usch den tårtan är så jävla äcklig
Citera
2011-02-17, 17:22
Moderator
vfs avatar
TS får se till att utveckla frågeställningen lite. Annars låses tråden.
Ett gäng skämtare har fått tillsägelser/Mod
Citera
2011-02-17, 18:13
Medlem
Tack så mycket för alla tips! (Även till de som faktiskt gav seriösa tips men vars inlägg ändå plockades bort)

Jag ber om ursäkt för undermålig utrikespolitisk frågeställning. Kanske passar tråden bättre i "övrigt", eller nåt? Ungersk politik diskuteras ju i andra trådar, här var jag faktiskt bara intresserad av tips på ungerska produkter att solidaritetsköpa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in