2011-02-16, 17:14
Medlem
Magnet83s avatar
Som många säkert känner till så finns det enorma mängder av serietidningar och serieromaner om Star Wars. Finns det då några här som har tips på bra berättelser ur detta universum?
Citera
2011-02-16, 18:41
Medlem
DarkKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Som många säkert känner till så finns det enorma mängder av serietidningar och serieromaner om Star Wars. Finns det då några här som har tips på bra berättelser ur detta universum?

Laddade ner en ljudbok som heter Death Troopers till mobilen. Riktigt bra och spännande att jag beställde boken ist. Kan rekomendera den. Bara omslaget är riktigt snyggt.
http://www.starwars.com/img/vault/books/news02262009/new_death_troopers.jpg
Citera
2011-02-16, 19:12
Medlem
Magnet83s avatar
Kikade lite på en följetong vid namn Dark Empire som utspelar sig 6 år efter den sjätte filmen, bland annat kommer kejsaren tillbaka som en klon. Kan detta vara något tror ni?
Citera
2011-02-18, 23:14
Medlem
stjernes avatar
Darth Maul : Shadow Hunter av Michael Reaves är en bok om, gissa vem? Just det, Darth Maul.
Och så ett seriealbum som heter kort och gott Darth Maul. Båda är läsvärda och spännande tycker jag.
Citera
2011-02-20, 10:46
Medlem
monolithics avatar
Vad är du ute efter för era? Finns så sjukt mycket som ändå är helt olika. T.ex The Trawn Trilogy och Tales of the Jedi och Legacy är ju alla ganska olika världar ändå.

Jag hade nog börjat med Knights of the Old Republic, mycket Star Wars-stämning och perfekt blanding av humor, hjältemod och storslagna strider med väldigt "likable" huvudkaraktärer. Ska det handla om Luke Skywalker och de andra klassiska hjältarna rekommenderar jag nämnda The Thrawn Trilogy som är väldigt vältecknad och välskriven enligt mig.
Citera
2011-02-20, 13:46
Medlem
starwarsgeek117s avatar
Om du är ute efter serietidningar måste jag föreslå Star wars tales of the jedi. Utspelar sig 4000 år innan filmerna och är en lång serie med riktigt bra karaktärer och underbar story. Men också dark empire som du nämnde är riktigt bra. Enda jag inte gillar med dark empire är tecknarstilen annars är det inte riktigt bra serie.

Om du vill ha ha böcker kan jag föreslå min favorit trilogi i star wars universumet. Darth bane Trilogin. Bättre star wars böcker finns inte.
Citera
2011-02-20, 17:22
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Vad är du ute efter för era? Finns så sjukt mycket som ändå är helt olika. T.ex The Trawn Trilogy och Tales of the Jedi och Legacy är ju alla ganska olika världar ändå.
Först och främst berättelser som utspelar sig efter den sjätte filmen, under Klonkrigen, om Anakin Solo (Leias och Han Solos son) då han ansluter sig till sithen Lumiya och följdaktligen går över till den mörka sidan och så gärna några berättelser som handlar om Palpatine och Greve Dooku. De jag har blivit intresserad av är Dark Empire, Darth Bane: Path of Destruction och Darth Maul: Shadow Hunter.
Senast redigerad av Magnet83 2011-02-20 kl. 17:27.
Citera
2011-02-21, 09:09
Medlem
monolithics avatar
Dark Empire är sådär enligt mig. Den är förvisso riktigt snyggt och stämningsfullt tecknad men allt i storyn är så överdrivet att det blir löjligt enligt mig. Jag gillar Thrawn Trilogin som jag nämnde innan mer i så fall som handlar om ungefär samma tid men känns mycket mer trovärdig. Dock är ju inte Palpatine med i den tyvärr.

Är tyvärr inte säker på om det finns någon serietidning som handlar om när Anakin blir sith? Har bara läst om det i vanliga böcker men om du kan tänka dig sådant också finns ju Legacy of the Force som handlar om just det. Däremot är han med i en rätt ny serie som håller på just nu, Invasion som handlar om Yuuzhan Vong-kriget väldigt bra hittils men kanske inget du är intressad av.

Det finns rätt mycket som handlar om innan och efter klonkrigen men just under klonkrigen är det mest serier riktade till yngre läsare av någon anledning. Du kan ju kolla in Dark Horse Omibusarna Rise of the Sith, Emissaries and Assassins, Menace Revealed och Quinlan Vos: Jedi in Darkness för historier från den tiden men det är inte så mycket som just handlar om klonkrigen. I en av dem finns ju även Darth Maul-serien som nämndes innan med.
Senast redigerad av monolithic 2011-02-21 kl. 09:13.
Citera
2012-03-30, 02:21
Medlem
stjernes avatar
Finns det någon bok som handlar om Luke när han börjar träna nya jediriddare? Eller någon annan cool jedi som är spännande att läsa om?
Citera
2012-04-17, 03:20
Medlem
Hellbeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Kikade lite på en följetong vid namn Dark Empire som utspelar sig 6 år efter den sjätte filmen, bland annat kommer kejsaren tillbaka som en klon. Kan detta vara något tror ni?

Dark Empire ignorerar jag personligen, tycker inte den biten hör hemma i Star Wars-canon. Tyvärr har jag ganska dålig koll på seriebiten (Zahns böcker är dock väldigt bra), men till exempel The Hunt for Aurra Sing funkar på egen hand även om den är rätt kort. Som jag förstått det är den en del av Rebulic-serien men jag har inte läst några andra delar av det så jag kan inte uttala mig om hur själva serien är i allmänhet. Star Wars: Empire ger ju också ett ganska seriöst intryck men jag har som sagt fortfarande fullt upp med böckerna.
Citera
2012-04-20, 01:21
Medlem
vallontomtens avatar
Heir to the empire är en lämplig bok att börja med samt de två andra i trilogin. Gillade själv The old republic: Revan väldigt mycket, att jag älskade spelet knights of the old republic spelar dock in lite också.

Här har du iaf en lista på alla böcker och i vilken ordning de kommer i: http://starwars.wikia.com/wiki/Timeline_of_books
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in