• 1
  • 2
2011-02-17, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexfemin
jag har nyss berättat för min psykolog hur jag tänker.. dvs.. lite mer exakt.

"folk kan höra mina tankar och se ur mina ögon".. hör inte riktigt hit men så ni vet bakgrunden lite

Första gången jag var på psyk akut så frågade dem mig om jag hör röster.. Bara sådär! Mitt svar var rakt och ärligt : nej!

Men i förrgår hände då det konstigaste jag någonsin varit med om.

Jag satt på mitt rum och tänkte.. som vanligt. Sen frågar min pappa mig något(skriker från nedanvåningen) och jag svarar surt.. Då hör jag en manlig, gammal, äcklig röst som säger något i stil med "så är det visste" eller.. Ja jag kommer faktiskt inte alls ihåg.
När var nyss? Före eller efter i förrgår? Har du berättat för din psykolog om rösten? Förlåt mig, men om man är paranoid - vilket det tyvärr tyder på att du är eftersom "folk kan höra mina tankar och se ur mina ögon" - och hör röster, då är man högst sannolikt i psykos. Du måste söka hjälp snarast.
Senast redigerad av Bi2ter 2011-02-17 kl. 01:12.
Citera
2011-02-17, 08:33
Medlem
sexfemins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bi2ter
När var nyss? Före eller efter i förrgår? Har du berättat för din psykolog om rösten? Förlåt mig, men om man är paranoid - vilket det tyvärr tyder på att du är eftersom "folk kan höra mina tankar och se ur mina ögon" - och hör röster, då är man högst sannolikt i psykos. Du måste söka hjälp snarast.

Jag behöver inte hjälp. Jag är frisk och så men.. ja jag vet inte. Jag tänkte berätta för honom men problemet är att så fort jag kommit på ett fel med mig själv. Så försvinner dem. När jag började förstå att folk kunde höra mina tankar etc.. Så har det inte hänt sedan dess. Och det är liksom jag, jag SKA känna så. Det är sån jag är! Jobbigt
Citera
2011-02-17, 15:42
Bannlyst
Citat:
Jag behöver inte hjälp. Jag är frisk och så men.. ja jag vet inte. Jag tänkte berätta för honom men problemet är att så fort jag kommit på ett fel med mig själv. Så försvinner dem. När jag började förstå att folk kunde höra mina tankar etc.. Så har det inte hänt sedan dess. Och det är liksom jag, jag SKA känna så. Det är sån jag är! Jobbigt
du är verkligen långt ifrån frisk människa! gå sök hjälp snabbt innan du skadar dig själv eller någon annan.
en snabb titt igenom dina andra tråder ser man ett speciellt mönster, du är en paranoid människa som anser att du bör må dåligt för att känna sig levande. bli polis där du ständigt lever i farozonen eller börja hoppa fallskärm.
Citera
2011-02-17, 21:40
Medlem
sexfemins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanozy
du är verkligen långt ifrån frisk människa! gå sök hjälp snabbt innan du skadar dig själv eller någon annan.
en snabb titt igenom dina andra tråder ser man ett speciellt mönster, du är en paranoid människa som anser att du bör må dåligt för att känna sig levande. bli polis där du ständigt lever i farozonen eller börja hoppa fallskärm.

Men jag känner mig s sjukt jävla frisk. Inga fel på mig. :/
Citera
2011-02-18, 04:38
Medlem
Varför tror du att folk hör dina tankar? Har du exempel på det?
Citera
2011-02-18, 14:38
Medlem
Det är ganska "vanligt" att höra röster när man har varit deprimerad ett tag.
Jag har själv haft röster i huvudet, som jag inte alls känt mig skrämd utav.

Att du själv vet att det inte var någon riktig person som pratade med dig,
utan att det faktiskt var en röst i ditt huvud är i allafall ett bra tecken då
du kan utesluta schitzofreni osv.
Citera
2011-02-20, 23:33
Medlem
Jo man kan höra röster. Men det var inte det jag frågade, utan varför hon/han tror att ANDRA hör hon/hans tankar?
Citera
2011-08-26, 11:52
Medlem
hyplexs avatar
I kanske vintras eller våras så hörde jag en röst när jag var ensam ute och gick, han sa "är det nån där?" Och det hördes i mitt huvud, kittlade lite vid örat som det gör när någon viskar...
Jag blev ganska nojjig men har aldrig brytt mig om det något mer, men är lite som TS och vill ha svar eller va man ska säga..
Citera
2011-08-26, 16:15
Medlem
Citat:
Hejsan!

Det ligger till såhär

jag har nyss berättat för min psykolog hur jag tänker.. dvs.. lite mer exakt.

"folk kan höra mina tankar och se ur mina ögon".. hör inte riktigt hit men så ni vet bakgrunden lite

Första gången jag var på psyk akut så frågade dem mig om jag hör röster.. Bara sådär! Mitt svar var rakt och ärligt : nej!

Men i förrgår hände då det konstigaste jag någonsin varit med om.

Jag satt på mitt rum och tänkte.. som vanligt. Sen frågar min pappa mig något(skriker från nedanvåningen) och jag svarar surt.. Då hör jag en manlig, gammal, äcklig röst som säger något i stil med "så är det visste" eller.. Ja jag kommer faktiskt inte alls ihåg.

Jag blev inte rädd.. Satt bara på mitt rum och ville verkligen ha tillbaks honom. Nu väntar jag.

Kommer han tillbaks? Var det en engångshändelse? Vad ska jag göra för att få tillbaks honom?

Har själv haft några röst- och händelsehallucinationer. En gång så var jag galet arg, rev och gormade o hade mig. Då hör jag en röst, klart o tydligt (och jag var ensam i huset) som säger: Men nu får du ta och lugna ner dig! Vaddå jag blev helt stilla!!! Men jag har märkt att jag får dessa konstiga saker när jag är riktigt deppig, mår skitdåligt. Har även varit med om att jag packat in tvätt, och när jag kommer i det andra rummet så bär jag fortfarande på alla kläder. Har inte packat in något alls, fast jag vet att jag packat in dom! Helkonstigt! Får såna där konstiga saker om vartannat :/
Citera
2011-08-29, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissEmo
Har även varit med om att jag packat in tvätt, och när jag kommer i det andra rummet så bär jag fortfarande på alla kläder. Har inte packat in något alls, fast jag vet att jag packat in dom! Helkonstigt! Får såna där konstiga saker om vartannat :/

Blackouter, creepy stuff!

När jag låg inne på Psyket pga ångest en period pga droger så satt jag och pratade med dom intagna om varför dom var där osv, en kille sa att han var där för att han fått flera Blackouter och försökt slå ihjäl folk och minns inget av händelserna efteråt varje gång det inträffat.
Inte för att skrämmas men du kanske borde reda ut dedär!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in