Citat:
Ursprungligen postat av Poxan
Är hon hundmänniska så lär ju hon inte välja bort hunden..
Det du kan göra är o prata med henne.. berätta hur du känner.. Är själv hundägare och hunden blir vad man lär den till.. Tex tigger mat o skäller på morgonen.. Det är sånnt som går o träna bort.. Tex min vovve får gå o lägga sig i hallen när det är matdags.. Hatar när hundar tigger och ber han gå o lägga sig om han ens försöker..
Hundhår är en nackdel men trimmar du hunden och håller efter päls och man drar lite med dammsugaren lite extra så lär du inte märka det så mycket..
Att hunden blir blöt o stinker kan vara blä! Nu vet jag inte vad det är för ras men som jag använder tex ett regntäcke till min hund när det är blött ute.. Hjälper kanonmycket och det spelar ingen roll att du har en stor ras. Sen är torkning A och O när du kommer in..
Som sagt snacka med henne och ta upp vad du tvekar över..Det är aldrig för sent o lära en gammal vovve o sitta

Bra skrivet.. slarvar man med hundens skötsel och uppfostran blir det lätt så som ts beskriver. Hade en pojkvän för längesedan som verkligen var noll djurmänniska han var dessutom livrädd för hundar och tyckte dom var äckliga, drägglande osv.. Men efter några månader så ändrade han uppfattning.. Tack vare mig älskar han hundar idag och har en egen som han älskar över allt annat