• 1
  • 2
2011-02-16, 16:02
Medlem
PowerToThePeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturRolen
Du tror att telefonsexhoror är lagligt skyldiga till detta?

Kanske inte lagligt - men största del utav bolagen som bedriver dessa företag har detta som policy.
Citera
2011-02-16, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArturRolen
Du tror att telefonsexhoror är lagligt skyldiga till detta?
Jag jobbar med telefonsex och jag kan berätta att alla seriösa linjer har ett sekretessavtal som man godkänner när man börjar, och så har man också fått information om att man BÖR, men inte MÅSTE, hänvisa kunden till psykjour, jourhavande kompis, jourhavande präst eller vad det nu kan vara. Inget tvång, men det är STARKT REKOMMENDERAT. Och vissa linjer kan faktiskt ha det inskrivet i kontraktet att man ska göra det, och framkommer det att man inte gjort det när man förstår att det är en person som är instabil eller deprimerad så kan man bli av med jobbet.
Nu är det inte skitsvårt att få nytt jobb i den här branschen, men i alla fall.
Citera
2011-02-16, 17:22
Bannlyst
För att återgå till ämnet så anser jag inte att det finns skäl att förbjuda telefonsex. Varför ska man det? För att det handlar om sex?? Inte ett hållbart argument. Det är en sak om någon tvingas göra saker mot sin vilja, men de som jobbar med telefonsex har sökt dit själva. De kan vara tvingade av sin levnadssituation, ja. Men det är inte så att AF eller SOC begär att man ska söka de här jobben om man t ex har barn. Därför är man inte tvingad till att söka och därmed bör man inse att det är skillnad mellan en prostituerad och en telefonhora som jag själv.

Jag utnyttjas inte. Snarare är det kunden som blir rövknullad varje gång han ringer linjen för att höra någon stöna. Men det är ett val han gör, inget som jag tänker döma eller lägga mig i. Vuxna människor bör få välja var de ringer utan att andra ska lägga sig i detta.
Att däremot tvinga en tjej till sex på grund av att hon inte har några andra alternativ än att knulla ihop pengar, är förkastligt och även olagligt. Med rätta.
Där handlar det om att man våldför sig på någon, ingen summa i världen kan kompensera det faktum att en kuk hamnar i något av en tjejs hål. För hon gör det inte för att hon vill. Ingen VILL knulla tio gånger per dag mot allt ifrån en femhundring till ett par tusen med en stranger. Ingen som mår bra i alla fall.

Däremot kan man vilja prata sex med folk utan att det är en kränkning.
Därför ska telefonsex separeras ifrån prostitution. Det är en väsentlig skillnad.
Citera
2011-02-28, 15:43
Medlem
Jag jobbar också med telefonsex, och ja, det bör få vara lagligt. Vi tar faktiskt en del smällar. För var annars kan du hitta "Lisa 12" och göra så snuskiga saker med henne att R.Kelly skulle få skrämselhicka, göra saker med din "dotter" som skulle få Fritzl att vara Father of the Year. Jag säljer min röst, en fantasi. Vissa vill höra vad du har på dig, andra vill bara höra lite snabbt din röst för att sen fappa vidare själva. Olika fetischer får sina utlopp. Och det är väl bättre att jag föreställer "Lisa 12" än att just Lisa, 12 på hemväg från skolan får utstå det herrn i andra änden har fantiserat om.

Många kunder lämnar avtryck, både hos mig och min partner, som han som ringde på juldagen och sa att han var tomten... Eller han som ringde på julaftonsnatt och pratade i 5(!!) timmar om sina kläder... Positiva avtryck. Likaså negativa när man får prata om incest och pedofili. De samtalen är svåra för mig att skaka av mig, men jag anser det MYCKET bättre att JAG får ta den smällen än att någon oskyldig 12årig tös för uppleva något jag inte unnar min värsta fiende.
Citera
2011-02-28, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrulyEden
Likaså negativa när man får prata om incest och pedofili. De samtalen är svåra för mig att skaka av mig, men jag anser det MYCKET bättre att JAG får ta den smällen än att någon oskyldig 12årig tös för uppleva något jag inte unnar min värsta fiende.

Kliar det aldrig att försöka luska ut en pedofils riktiga identitet och vad han gjort sig skyldig till irl för att sen sätta dit fanskapet?
Citera
2011-02-28, 17:14
Medlem
WordWarriors avatar
Typisk svensk inställning att undra varför något är tillåtet, när utgångspunkten bör vara att ifrågasätta om de förbud som finns är motiverade och vetenskapligt underbyggda.

Frågan kunde lika gärna ställas på följande vis:

"Porrfilmsinspelning är lagligt, så varför inte sexköp mellan samtyckande vuxna?"

OnT: Självklart ska telesex vara lagligt, liksom striptease, cybersex, porr- och prostitution. Staten ska ge fan i vad vi kommunicerar om och sysslar med privat så länge det sker i samtycke och inte skadar någon!

Glöm inte att det är en repressiv lagstiftning rörande porr och prostitution som ökar övergreppen i samhället. Forskning om legaliseringsprocesser har visat på en halvering av sexuella övergrepp... Se även på katolska kyrkan vad en repressiv hållning till sex kan ställa till med... Och svensk sexualpolitik...
Senast redigerad av WordWarrior 2011-02-28 kl. 17:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in