2008-03-17, 15:08
Medlem
Jo jag vet att det är en hel del skrivande om detta, tyvär. Jo jag tror jag har för kort så kallad sträng där nere, går ca 0,5-1cm förbi ollont sen blir det som en "hudring". Jag har varit hos vårdcentralen, UM. UM sa att jag skulle till vårdcentralen men på vårdcentralen sade den outbildade gubbjeveln inte ett smack, han sa att det inte gör något om den går av, men roligt att ha sex när det spänner då...På UM sa de att man kan fixa Cortison salva, en stark sådan för att sträcka. Men då måste jag ha recept från vård...

Kan jag beställa denna salva olagligt?

Ska jag operera mig själv?

Kan jag gå direkt till en Urolog?
Citera
2008-12-08, 22:57
Medlem
Frenulum(Ollonsträng) vägrar bli bra!

Ålder: 20

Jag har alltid haft relativt trång förhud, men jag har alltid lyckats dra tillbaks den helt och hållet - även vid full erektion.

För ca 2-3 månader sedan började jag experimentera med att spänna min penis med tillbakadragen förhud, och man kände hur det stramade lite smått. Men det gjorde aldrig ont.

För ungefär 1½ månad sedan så blev jag avsugen av en tjej, och det blev rätt så sjukt tempo... (Jag kände ingen smärta under själva akten). Dagen efter upptäcker jag hur det svider nå så inihelvete när jag drar tillbaks min förhud, och det visar sig att frenulum delvis släppt från förhuden, och jag är inte lika trång längre. (OBS, det har inte kommit något blod alls)

Jag glider in på FB och spanar i lite olika trådar och ser att många har haft samma problem, och att det läkt på ca 1-2 veckor. Schysst tänker jag, och står ut med de brutala smärtorna varje gång jag försöker dra tillbaks förhuden. Lyckas tvätta då och då med viss ansträngning.

Förra helgen kändes det helt ok, och jag tyckte att jag var fit for fight. Hade sex med en tjej, och allt gick bra.

Drog även över samma brud i helgen, men nu gick det åt helvete igen. Är tillbaks på ruta ett, med brutal sveda så fort jag drar bak förhuden, men har inte sett någon gnutta blod.

NÅGRA TIPS? Att dra till läkaren är verkligen det absolut sista alternativet.
Citera
2008-12-08, 23:40
Medlem
cannaBes avatar
Min har pajjat 2 gånger (helt av) massa blod och 2 olika brudar som varit vettskrämda Båda gångerna har jag inte märkt det förräns jag ställt mig upp, ingen smärta eller nånting.

-Vafan, haru mens?
-Nää?
-Eh ok *tittar ner på krigaren, drar bak förhuden* AJE!

Men det har läkt för mig båda gångerna men det har gjort jävligt ont att leka med den under tiden så jag har låtit bli. Tror nog att du bara ska låta den vara, har den läkt 2 gånger för mig så lär den kunna läka minst en gång för dig också :P Försök att tvätta så gott du kan utan att irritera det, typ dra förhuden framåt istället och bilda en tunnel in till ollonet och häll ner tvål och skölj.

Lycka till haha
Citera
2008-12-09, 07:57
Medlem
MrWins avatar
Rekommenderar verkligen TS att gå till läkare. Jag hade själv problem med detta i flera år innan strängen äntligen gick av helt och hållet i samband med sex. Efter detta så hade jag inga problem. Ingen ömmande sträng längre. Du skall inte tro att strängen läker. Den måste knipsas av. Jag ångrar att jag inte gick till läkare direkt när jag fick problem, för att få strängen avknipsad, i stället för att dras med problemet i åratal.
Citera
2008-12-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Rekommenderar verkligen TS att gå till läkare. Jag hade själv problem med detta i flera år innan strängen äntligen gick av helt och hållet i samband med sex. Efter detta så hade jag inga problem. Ingen ömmande sträng längre. Du skall inte tro att strängen läker. Den måste knipsas av. Jag ångrar att jag inte gick till läkare direkt när jag fick problem, för att få strängen avknipsad, i stället för att dras med problemet i åratal.

:/ Har fan läkarfobi. Speciellt när de ska ner och pilla på draken. Blir det inte bra denna gång så går jag till läkare. ;o
Citera
2008-12-09, 21:30
Medlem
Fru Vs avatar
Naw. Vi bits inte.
Citera
2009-03-10, 15:17
Medlem
Kan då gräva fram denna tråd och meddela att skiten "gick av helt" i helgen. Gjorde ont och blödde somfan ("vafan? haru mens?!").

Nu såhär i efterhand tycks det ha gått rätt bra ändå. Jag blöder inget längre och känner mig enbart lite öm (känns mer som att eftersom det området som förut varit täckt av förhud aldrig fått någon berörning så är det bara väldigt känsligt).

Någon med personliga erfarenheter som vet hur det kanske kan komma att se ut framöver? Är det "över" nu? :P
Citera
2009-03-10, 16:44
Medlem
Stroh-M.D.s avatar
Det är över nu Frenulum läker väldigt väl och du kommer inte få några framtida men. Snarare tvärt om, som många sagt, om du hade problem med att den var trång tidigare läker den med all säkerhet ihop på ett mer funktionellt sätt.
Citera
2009-04-16, 03:07
Medlem
FÖR I HELVETE!

Nu får det fan snart vara nog... Spände på en trång jävla brud utan kondom nyss - gjorde ont nästan direkt - och strax efter såg sängen ut som något plockat ur Feast 3. (Nej, hon hade inte mens)

Med andra ord; nu jävlar small skiten av igen. Det var lätt 1dl blod nu. Ser verkligen hur jävla slaktad frenulum är nu (Mer av än såhär kan den inte vara).

FÖRHOPPNINGSVIS var detta sista gången. Låter det läka, och händer det igen så blir det kastrering.
Citera
2009-04-16, 05:46
Medlem
HjarterDams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haesten
FÖR I HELVETE!

Nu får det fan snart vara nog... Spände på en trång jävla brud utan kondom nyss - gjorde ont nästan direkt - och strax efter såg sängen ut som något plockat ur Feast 3. (Nej, hon hade inte mens)

Med andra ord; nu jävlar small skiten av igen. Det var lätt 1dl blod nu. Ser verkligen hur jävla slaktad frenulum är nu (Mer av än såhär kan den inte vara).

FÖRHOPPNINGSVIS var detta sista gången. Låter det läka, och händer det igen så blir det kastrering.

Du bör nog inse att det är dags att gå till läkaren? Hade du gjort det från början hade du sluppit allt detta.
Citera
2009-04-16, 15:27
Medlem
balbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haesten
FÖR I HELVETE!

Låt det bara läka det gjorde jag, vänta med att pilla på den på 2-3 veckor.
Citera
2009-04-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HjarterDam
Du bör nog inse att det är dags att gå till läkaren? Hade du gjort det från början hade du sluppit allt detta.

Vad vore livet utan lite spänning?

Källor har ju sagt att när den väl gått av, så är problemen ur världen. Det enda läkaren gör är att kapa strängen tydligen. Alltså borde problemet vara över nu (vilket jag trodde det var förra gången, men tydligen var det inte helt av).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in