2011-02-16, 00:23
Medlem
Är det någon som får diarré av mjölk? Tål ni inte ost heller? Jag vet att jag får diarré av mjölk. Men jag kan äta lite ost förutom stoppa i mig 150 g hamburgare för flera portioner med ost på.
Citera
2011-02-16, 00:25
Medlem
pretorians1s avatar
laktosintolearnt
Citera
2011-02-16, 00:26
Medlem
pretorians1s avatar
tydligen svårt att stava nattetid: l a k t o s i n t o l e r a n t
Citera
2011-02-16, 00:28
Medlem
Bente Bents avatar
Precis som ovanstående säger så är du antagligen laktosintolerant, du får byta till laktosfri mjölk i fortsättningen så kommer du slippa skita brunt vatten och lägga feta mökar
Citera
2011-02-16, 00:40
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Hur mycket mjölk dricker du?

Hade samma bekymmer när jag drack 1 liter om dagen, grädde i mat, ost till allt. När jag avstod från det, och sedan minskade mängden, försvann problemen.
Citera
2011-02-16, 00:47
Bannlyst
Japp,du har mjölkmage.
Citera
2011-02-16, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Hur mycket mjölk dricker du?

Hade samma bekymmer när jag drack 1 liter om dagen, grädde i mat, ost till allt. När jag avstod från det, och sedan minskade mängden, försvann problemen.

Jag dricker ca 1 liter om dagen när jag köper mjölk. Jag försöker avstå från mjölk eller annat som gör mig diarré. Men jag kan inte låta bli mjölk då jag känner att jag kan tåla att det blir hemsk diarré av mjölk för att kunna åtminstone njuta av maten.
Citera
2011-02-16, 01:16
Medlem
Magen mår dåligt av bröd också efter ett tag när man njutit av maten. Är det laktosintolerans?
Citera
2011-02-16, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njutaren007
Magen mår dåligt av bröd också efter ett tag när man njutit av maten. Är det laktosintolerans?

Nej, att man får dålig mage av bröd kan inte vara laktosintolerans. Laktos finns ju i mjölk.
Citera
2011-02-16, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njutaren007
Nej, att man får dålig mage av bröd kan inte vara laktosintolerans. Laktos finns ju i mjölk.

Jag har fått ibland förstoppning av bröd. Ska man då dricka mjölk och blanda ihop diarré och förstoppning i en salig blandning.
Citera
2011-02-16, 01:24
Medlem
Borde sluta dricka mjölk, då jag har ändå ständig trötthet och hunger trots jag dricker 1 liter mjölk.
Citera
2011-02-16, 02:19
Medlem
pretorians1s avatar
Köp laktostabletter på apoteket. Finns olika modeller,storlek,pack,pris.
Dessa innehåller inga konstiga ämnen utan enzymer som ska hjälpa din kropp/magflora att kunna handskas med mjölken.
Du kan ta dom tex. vid varje mjölk intag eller välja en sort som funkar 24 tim./1 tabl.
Prova dig fram hur mycket mjölk du tål. Vissa tål vanlig mjölk/mjölkpulver mm.med tabletterna. Andra inte. Jag tål laktosmjölk tillsammans med tabletterna. Väldigt intolerant alltså.
Rek. Lactrase som prova på i början.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in