2011-02-17, 08:18
Medlem
Besvärjarens avatar
Att kvinnor ens åker till musseländer --->

Hon kommer tillbaka, fast inte i samma roll, hon kör nog mer 60minutes-reportage och lämnar nuvarande "Rambo-reportage" vid fronten till karlarna.

Frågan är om inte detta kommer få samma effekt hos övriga media, åtminstone när reportage ska göras i pedo-dyrkar-trakter kommer nog andra media också ta bort sina damer från fronten.
Citera
2011-02-17, 11:10
Bannlyst
Tur att Logan inte fick sig en FGC på jobbet. FGC = Female genital cutting
"2005 study found that over 95% of Egyptian women have undergone some form of FGC."
Citera
2011-02-17, 11:23
Medlem
Gorm93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Var har du fått den informationen ifrån?

Såvitt jag förstår var hon inlagd på sjukhus minst tre dygn, kanske fyra.
Hon åkte från Egypten på morgonen dagen efter, dvs den 12/2 och skrevs ut 15:e eller den 16:e.

Det är väl troligt att västerländska medier inte vill gå ut med mer detaljer, av hänsyn till en kollega och hennes familj, ifall övergreppet var så bestialiskt som det sägs. Jag tror tyvärr att det är möjligt att den här youtubekillen talar sanning. Enligt honom blev hon misshandlad och våldtagen under ca tre timmar av ungefär 50 män både vaginalt och analt. Det är för jävla hemskt och svinen som utsatte henne för det borde hängas.

Håller med! Flera dygns sjukhusvård torde innebära skador som kräver lite mer än plåster. Dessutom har hon själv sagt (hittar inte källa nu) att hon "... är tillbaka på jobbet om några veckor". Några dygns sjukhusvård, samt några veckors konvalescens kan tolkas som att hon tyvärr utsatts för våldtäkt men att man inte vill gå ut med detaljer med hänsyn till offer och närstående.

Vill inte ens tänka på vad som kan ha hänt - mår riktigt illa över hur man kan behandla ensamma och utsatta kvinnor.
Citera
2011-02-17, 12:04
Medlem
RoomFullOfRatss avatar
Tänkte på en sak, eftersom det är hennes egen kanal som först gick ut med pressmeddelandet kanske det är någon där som hyser agg mot henne och dikterade meddelandet med "brutal sexual assault" (ist för brutal assault, eller sexual assault) för att sätta henne i en jobbig situation.

Inget jag direkt tror på eller inte tror på, det är bara en teori, allt jag "lärt" mig om amerikansk journalistik-etik gentemot varandra är från filmer.

Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Var har du fått den informationen ifrån?

Såvitt jag förstår var hon inlagd på sjukhus minst tre dygn, kanske fyra.
Hon åkte från Egypten på morgonen dagen efter, dvs den 12/2 och skrevs ut 15:e eller den 16:e.

Det är väl troligt att västerländska medier inte vill gå ut med mer detaljer, av hänsyn till en kollega och hennes familj, ifall övergreppet var så bestialiskt som det sägs. Jag tror tyvärr att det är möjligt att den här youtubekillen talar sanning. Enligt honom blev hon misshandlad och våldtagen under ca tre timmar av ungefär 50 män både vaginalt och analt. Det är för jävla hemskt och svinen som utsatte henne för det borde hängas.
Det var jag som var blind, trodde att det hänt igår/förgår eftersom tråden startades då och media uppmärksammade det då, sådana händelser brukar ju inte hållas tyst om till flera dagar efter händelsen.
Du har rätt som du säger, hon blev överfallen den 11 tydligen (som det står i första meningen i första inlägget för de läskunniga <-på mig).
Senast redigerad av RoomFullOfRats 2011-02-17 kl. 12:19.
Citera
2011-02-17, 12:18
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribalistas
Ingen med arabiska språkfärdigheter som kan hjälpa oss med att få information om händelsen? Bry er inte om alla fb rasister.

Om man gogglar och översätter så är det precis samma som stått tidigare här i väst.
Hon blev gruppvåldtagen,misshandlad och avbiten en bröstvårta medans folkmassan runt ikring skanderade "judisk".
Det står även att övergreppen höll på flera timmar..
Jag är så dålig på goggle översättning,eller också funkar det inte att länka en översatt sida?,engelska sidor brukar ju inte vara något problem att länka översatta?
Varför amerikansk media mörkar nu har nog flera orsaker,dels att skydda Lara Logan och hennes familj,men även att folk kanske tycker att araberna förtjänar sin diktatur trots allt?
Citera
2011-02-17, 12:22
Medlem
Erk Swedes avatar
Flera har skrivit att man tycker att man borde skickat en man istället för att bevaka,men är inte så säkert det hade varit bättre mot en sådan här fientlig mobb..
Sannolikt överlevde Lara Logan just för att hon var kvinna..
Citera
2011-02-17, 12:39
Medlem
johannes Xs avatar
både den svenska väldtäktslagstiftningen och den svanska "PK-inte säga nåt ont om någon muslim"-andan gör att detta blir extra snårigt att reda ut.

Om en man säger "snygg slida" till en kvinnlig reporter eller 100 män knullar henne analt i 3 dygn rapporteras det i princip likadant.
Citera
2011-02-17, 12:45
Medlem
johannes Xs avatar
Hon blev räddad av en grupp kvinnor ....................... ( och ca 20 soldater)

Varför slås det så hårt på "kvinnor-trumman" ?
Citera
2011-02-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm93
Håller med! Flera dygns sjukhusvård torde innebära skador som kräver lite mer än plåster. Dessutom har hon själv sagt (hittar inte källa nu) att hon "... är tillbaka på jobbet om några veckor". Några dygns sjukhusvård, samt några veckors konvalescens kan tolkas som att hon tyvärr utsatts för våldtäkt men att man inte vill gå ut med detaljer med hänsyn till offer och närstående.

Det är TMZ som har rapporterat att hon kommer att återvända till sitt arbete om nån vecka;

http://www.tmz.com/2011/02/16/lara-logan-sexually-assaulted-recovery-egypt-cbs-reporter-60-minutes-hospitalized-work-soldiers/

Utifrån denna rapportering och Wall Streets Journals artikel där man säger att det inte handlar om våldtäkt så måste det tolkas som om att det handlade om en rejäl misshandel och sexuellt överfall, men ingen våldtäkt. Hade det skett som den killen i youtube klippet beskriver, vilket är den enda källan om man nu kan kalla han för det som säger något annat, tror jag inte att hon skulle varit utskriven så snabbt och vara tillbaka till sitt jobb efter nån vecka.

Hade det varit så brutalt hade hon varit sjukskriven för veckor, med risk för infektion och smittosjukdomar. Och hon hade då nog väntat månader innan hon gick tillbaka till sitt jobb eller övervägt att sluta helt. En annan sak som talar för att det inte är så allvarligt är att hon inte valde att uppsöka vård direkt, utan väntade till hon kom till Amerika den 12:e.

Hon lämnade Egypten den 12:e, hölls kvar på sjukhuset den 13:e samt 14:e under uppsyn för att försäkra sig om att det inte var något seriöst och sen den 15:e skrevs hon ut.
Citera
2011-02-17, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Om man gogglar och översätter så är det precis samma som stått tidigare här i väst.
Hon blev gruppvåldtagen,misshandlad och avbiten en bröstvårta medans folkmassan runt ikring skanderade "judisk". Det står även att övergreppen höll på flera timmar.. Jag är så dålig på goggle översättning,eller också funkar det inte att länka en översatt sida?,engelska sidor brukar ju inte vara något problem att länka översatta? Varför amerikansk media mörkar nu har nog flera orsaker,dels att skydda Lara Logan och hennes familj,men även att folk kanske tycker att araberna förtjänar sin diktatur trots allt?

Har du nån arab-länk eller fler? Jag har letat men hittar inget. Jag översätter själv. Nån som sett nån video/bild?
Citera
2011-02-17, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johannes X
Hon blev räddad av en grupp kvinnor ....................... ( och ca 20 soldater)

Varför slås det så hårt på "kvinnor-trumman" ?

Egyptiska kvinnor börjar inte att dregla när de ser ett övergrepp. Ingen arab-man lade sig i.
De skrek jude, jude istället.
Citera
2011-02-17, 14:04
Medlem
Läser ni ens vad det är jag skriver? Jag är den enda i denna tråd som kommer med väldokumenterade och källangiven information om vad det är som hände och inte hände. Ni avfärdar allt det med att de inte säger sanningen och att de gör det för att skydda hennes rykte. Kom igen. Vi måste diskutera detta utifrån vad det är som finns tillgängligt, inte spekulera. Den enda källan ni har är ett ljudklipp på en amerikan som sitter på youtube där han säger att allt kommer från arabiska forum och hemsidor. Men han ger inte ut några länkar eller direkta källor. Och det han säger har ingen verklighetsförankring då man som kvinna inte återhämtar sig i sitt hem endast 4 dagar efter att ha blivit "gruppvåldtagen" av 50 män analt/vaginalt i 3 timmar. Och detta står ju självklart mot all annan rapportering.
Senast redigerad av Killa_Mike 2011-02-17 kl. 14:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in