Tänkte på en sak, eftersom det är hennes egen kanal som först gick ut med pressmeddelandet kanske det är någon där som hyser agg mot henne och dikterade meddelandet med "brutal sexual assault" (ist för brutal assault, eller sexual assault) för att sätta henne i en jobbig situation.
Inget jag direkt tror på eller inte tror på, det är bara en teori, allt jag "lärt" mig om amerikansk journalistik-etik gentemot varandra är från filmer.
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Var har du fått den informationen ifrån?
Såvitt jag förstår var hon inlagd på sjukhus minst tre dygn, kanske fyra.
Hon åkte från Egypten på morgonen dagen efter, dvs den 12/2 och skrevs ut 15:e eller den 16:e.
Det är väl troligt att västerländska medier inte vill gå ut med mer detaljer, av hänsyn till en kollega och hennes familj, ifall övergreppet var så bestialiskt som det sägs. Jag tror tyvärr att det är möjligt att den här youtubekillen talar sanning. Enligt honom blev hon misshandlad och våldtagen under ca tre timmar av ungefär 50 män både vaginalt och analt. Det är för jävla hemskt och svinen som utsatte henne för det borde hängas.
Det var jag som var blind, trodde att det hänt igår/förgår eftersom tråden startades då och media uppmärksammade det då, sådana händelser brukar ju inte hållas tyst om till flera dagar efter händelsen.
Du har rätt som du säger, hon blev överfallen den 11 tydligen (som det står i första meningen i första inlägget för de läskunniga

<-på mig).