Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-08, 20:22
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Allt från E&S är inte skit, men tyvärr var det allt för mycket skit från just E&S som lade sig på HÄ, och eftersom det är ett jävla meck rent programmeringsmäsigt att generera listor bestående av alla tänkbara kombinationer utav forum så är detta den näst bästa lösningen. Att påstå att det ska vara millimeterrättvisa är för övrigt ett argument jag avskyr eftersom man då hellre ser till att alla har det dåligt än att så många som möjligt har det bra.
Jag är glad att även du håller med om att det inte är optimalt som det är nu heller. Nåväl, nu är det som det är och vi får väl dras med det som det är idag tills tekniken kommer ikapp. =)
Citera
2011-03-08, 20:26
Medlem
Combots avatar
Förändring till det bättre, utan tvivel.

Och för övrigt, vad f-n ska man diskutera kring alla dessa porrklipp?
Det är ju inte något samtalsämne direkt, man tittar på klippet och
gör det man ska, sedan är det historia.
Citera
2011-03-08, 20:35
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Förändring till det bättre, utan tvivel.

Och för övrigt, vad f-n ska man diskutera kring alla dessa porrklipp?
Det är ju inte något samtalsämne direkt, man tittar på klippet och
gör det man ska, sedan är det historia.
Heta ämnen finns för att man ska tipsas om saker många andra på forumet är intresserade utav, för att på så sätt kunna hitta saker man annars aldrig hade hittat. Diskussion och samtalsämne i sig är inte det viktigaste.

Problemet som uppstod var att istället för att folk skulle bredda sina vyer och upptäcka ämnen de knappt visste fanns, så blev det ett fåtal forum som totalt dominerade listan. Lägger man sen till det faktum att de som letar porrtrådar förmodligen hittar till Porr utan hjälp så blir listans nytta än mindre.

Sen ska vi inte glömma att den kompletta och ofiltrerade listan går att hitta under https://www.flashback.org/hotthreads.php?nf=1 - till vilket det är länkat längst ner på sidan med HÄ.
Citera
2011-03-08, 23:46
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Så det är därför jag knappt är inne på Relationer och samlevnad-forumet längre! Jag brukar allt som oftast komma dit, pga. Heta ämnen, och nu när HÄ har filtrerats, tänker jag knappt på det forumet.

Lite tråkigt på ett sätt, detta beslut, men kanske bra sett ur ett annat perspektiv. Skönt i alla fall att jag nu har fått klarhet i varför det varit så få R&S-trådar på Heta ämnen det senaste.
Citera
2011-03-09, 03:46
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Så det är därför jag knappt är inne på Relationer och samlevnad-forumet längre! Jag brukar allt som oftast komma dit, pga. Heta ämnen, och nu när HÄ har filtrerats, tänker jag knappt på det forumet.

Lite tråkigt på ett sätt, detta beslut, men kanske bra sett ur ett annat perspektiv. Skönt i alla fall att jag nu har fått klarhet i varför det varit så få R&S-trådar på Heta ämnen det senaste.

Jag skulle säga att lösningen på ditt "problem" är att gå tillbaks till det gamla: via Nya inlägg hittar man ALLT!
Jag har aldrig förstått mig på Heta ämnen, eller jag förstår tanken med det men jag tycker aldrig det har funkat som det var tänkt och har aldrig heller förstått varför det ska behövas när Nya inlägg ger en allt man behöver.
Gillar man inte NI så kanske RSS?

Flashback Forum
Citera
2011-03-09, 12:31
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jag skulle säga att lösningen på ditt "problem" är att gå tillbaks till det gamla: via Nya inlägg hittar man ALLT!
Jag har aldrig förstått mig på Heta ämnen, eller jag förstår tanken med det men jag tycker aldrig det har funkat som det var tänkt och har aldrig heller förstått varför det ska behövas när Nya inlägg ger en allt man behöver.
Gillar man inte NI så kanske RSS?

Flashback Forum
Tack för tipset! Fast jag klarar mig nog bra utan det forumet i Heta ämnen, vid närmare eftertanke.

Jag använder alla delar, Populära ämnen, Heta ämnen, Nya inlägg och Nya ämnen, men mest PÄ och HÄ. Tycker de ger en bra bild av vad som diskuteras just nu.
Citera
2011-03-09, 12:32
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Tack för tipset! Fast jag klarar mig nog bra utan det forumet i Heta ämnen, vid närmare eftertanke.

Jag använder alla delar, Populära ämnen, Heta ämnen, Nya inlägg och Nya ämnen, men mest PÄ och HÄ. Tycker de ger en bra bild av vad som diskuteras just nu.
Som ÅG sagt så går det att få fram den "gamla" versionen av HÄ, om man föredrar att se ämnen ifrån R&S, Sex osv.
Citera
2011-03-09, 12:53
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Som ÅG sagt så går det att få fram den "gamla" versionen av HÄ, om man föredrar att se ämnen ifrån R&S, Sex osv.
Jo, jag noterade detta. Dock inser jag nu att denna förändring mest är till godo, eftersom de många sex- och porrtrådarna har försvunnit. Att R&S har försvunnit likväl, får väl ses som ett nödvändigt offer.

Som jag skrivit tidigare i tråden, så är Populära ämnen mer intressant än Heta ämnen, eftersom det är i PÄ diskussionsfrekvensen är som högst, Heta ämnen ger mer en snabb överblick av vad som intresserar folk.
Citera
2011-03-09, 13:08
Medlem
nutkjells avatar
Har för mig att det kanske har varit uppe förr, men det vore grymt att kunna filtrera ut valfria forumsdelar i heta ämnen. Personligen skulle jag gärna slippa I&I.
Citera
2011-03-09, 20:29
Medlem
blobben!!!s avatar
Vad är nu detta för nymoralistiskt skitbeslut? Om nu några finkänsliga personer inte klarar av att se trådar som behandlar e&s, porr eller r&s (vad fan har relationer och samlevnad för koppling till porr och sex över huvud taget?) så bör de hålla sig borta ifrån ett forum som ska vara en motpol till moralisering och censur!

Om nu dessa personer verkligen måste visas hänsyn så gör ett alternativ i kontrollpanelen och låt de som inte tål sådana ämnen blockera dem där. Nu kommer dessa forum få sämre aktivitet där bara "stammisarna" kommer hänga, det vill säga de som oftast är moralpoliser (r&s), personer med udda sexualitet (e&s) och män som ofta vänstrar med Lena Handén.

Nej nu blev jag arg på riktigt! Anpassa Flashback efter flashbackarna och inte svensson ifrån FL!
Citera
2011-03-09, 23:18
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Vad är nu detta för nymoralistiskt skitbeslut? Om nu några finkänsliga personer inte klarar av att se trådar som behandlar e&s, porr eller r&s (vad fan har relationer och samlevnad för koppling till porr och sex över huvud taget?) så bör de hålla sig borta ifrån ett forum som ska vara en motpol till moralisering och censur!

Om nu dessa personer verkligen måste visas hänsyn så gör ett alternativ i kontrollpanelen och låt de som inte tål sådana ämnen blockera dem där. Nu kommer dessa forum få sämre aktivitet där bara "stammisarna" kommer hänga, det vill säga de som oftast är moralpoliser (r&s), personer med udda sexualitet (e&s) och män som ofta vänstrar med Lena Handén.

Nej nu blev jag arg på riktigt! Anpassa Flashback efter flashbackarna och inte svensson ifrån FL!
Om du läser tråden ser du att det inte med censurer för känsliga personer att göra, det är för att minska tramset i dessa forum-delar. Enligt de som modererar dessa forum så har det hjälpt. Vill man inte se dylik censur får man se till att man själv tar sig i kragen och hoppas på att andra följer ens goda exempel.
Citera
2011-03-29, 21:26
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
En grej som jag undrar nu efter denna filtrering:

Nu när dessa forum har tagits bort från HÄ, och tramset har minskat i dessa delar, ökar inte då tramset i andra delar av forumet? Jag har nämligen märkt att det ändå dyker upp en del tramstrådar på HÄ, fast nu i andra forumdelar än de tidigare vanligtvis utsatta. Kan det inte ha blivit så att trollen bara har förflyttat sig?

Två exempel på "heta ämnen" just nu:

Låter tjejer hunden slicka dem i fittan när ingen ser (BDSM, fetischism, parafili och kinky sex)

Onanerat sönder kuken (Tjack-balle) (Centralstimulantia)

Det känns lite som att många tror att det är en popularitetstävling att hamna på HÄ, och därför skapar tramstrådar just för att uppnå detta syfte. Det spelar alltså ingen roll var de startar trådarna, syftet är att hamna på HÄ.

Dock kan jag hålla med om att tramset i HÄ har avsevärt i alla fall, så det är ju positivt.

Min slutliga fråga blir: Moderatorer i andra forum än de filtrerade, har ni märkt en ökning i antalet tramstrådar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in