2011-02-15, 20:48
Bannlyst
Hej!

Har bredbandsbolaget 100/10 och Windows 7, men när jag går iväg från datorn kanske 20-30min så stängs tangentbordet av och musen släcks, sen när jag trycker på tangentbordet eller musen så går internet och skärmen igång igen.

Hur fixar jag detta?

Mvh
Citera
2011-02-15, 20:50
Medlem
raggarsvins avatar
Datorn sätts i viloläge ju. Det får du stänga av i Energiinställningar eller vad det heter, i kontrollpanelen.
Citera
2011-02-15, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Datorn sätts i viloläge ju. Det får du stänga av i Energiinställningar eller vad det heter, i kontrollpanelen.

Tackar! Tog på aldrig nu. Men det är så att internet stängs av när datorn sätts i viloläge?

Mvh
Citera
2011-02-15, 21:13
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theolito
Tackar! Tog på aldrig nu. Men det är så att internet stängs av när datorn sätts i viloläge?

Mvh
Alltså, ja, det kan man väl säga att det gör. Om du till exempel är inne på MSN. Sedan sätter datorn i viloläge så kommer du att loggas ut från MSN för att du inte har någon internetanslutning då datorn är i viloläge.
Citera
2011-02-15, 21:41
Medlem
kontrollpanelen -> utseende och anpassning -> anpassning -> byt skärmsläckare -> Ändra inställningar för energisparfunktioner -> ändra schemainställningar. Där har du: Stäng av skärmen efter: och Försätt datorn i strömsparläge efter:

Bara att ändra de 2 till aldrig sen är det klart
Citera
2011-02-15, 21:46
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrvarMedKorvar
kontrollpanelen -> utseende och anpassning -> anpassning -> byt skärmsläckare -> Ändra inställningar för energisparfunktioner -> ändra schemainställningar. Där har du: Stäng av skärmen efter: och Försätt datorn i strömsparläge efter:

Bara att ändra de 2 till aldrig sen är det klart
Du kan ju åt minstånde läsa de 3-4 inläggen som finns i denna tråd. Han har ju löst problemet.
Citera
2011-02-15, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Du kan ju åt minstånde läsa de 3-4 inläggen som finns i denna tråd. Han har ju löst problemet.

Ja, måste läst fel.. förlåt. Du är min gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in