Citat:
Ursprungligen postat av Razzus
Vad vill du säga med det här?
Du har bra koll på efterrätten men inget recept. Hur går det ihop?
Googla är mitt tips.
Okej ska försökta ta dehär utan att låta dryg.
Efterrätten är alltså alla delar klar men jag har inget BRA recept på sorbet.
Google hjälper inte mig om jag ska hitta ett bra och exakt recept. Ska se om jag hittar Jan Hedh boken
i skolan. Borde hjälpa.
Citat:
Ursprungligen postat av ifli1987
för det första tycker jags att du ska slopa desserten med jordgubbar.... inte direkt den bästa frukten/bäret att köra på vintern då det ej är säsong för det. Förvisso inte säsong för något fruktigt och bärigt för tillfället men jusst jordgubbar är den mersta säsongsbetonade bäret vi har i svedala.
varmrätten varför ska du både göra svartrotscremé/pure och stuvning känns jätteonödigt. Och att skriva vårig rödvinsky är bara nonsens då rödvinsky aldrig kommer ha ett säsongstema.
Tack, jo de är väldigt sant. Dock så ska jag ha en "bärig" efterrätt vilket vad jag än gör kommer
bli lite halvdant med den just bästa bärsmaken. Är ingen helt rå jordgubb så tror de blir ganska bra,
blev bra då jag lagade den hemma och de jordgubbar jag hittade var braziljanska(?) och var
faktiskt helt okej, speciellt för säsongen.
Jo, kom först på purén sen kom jag på att de är jävligt gått med stuvad svartrot, blev
lite tvistad mellan vad jag skulle spara och vet fortfarande inte vad jag kan köra för gått till tillbehör.
Om namnet så är de bara ett namn. Är som "frostnypna hallon" vilket enkelt är frusna hallon, men
vem gillar det? Lite fjantigt kanske, men tror de hjälper i helhet
Tack för kritiken