Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Går du till banken kommer dom garanterat sälja på dig någon av sina egna fonder.
Visst behöver inte vara något fel på dom. Men det finns massor av andra spännande fonder du går miste om..
Hur långsiktigt är sparandet? Ska pengarna användas till den årliga semestern? Ny bil om 2 år?
Vill man ha en långsiktig billig fond så tycker jag Zero är fin. Men som sagts så kan man inte räkna med att göra kortsiktiga vinster..
Jag håller i princip med till 100% av det Blocket säger. Det handlar extremt mycket om tidsperspektivet. Vad det gäller Avanza Zero tror jag det är ett klockrent alternativ på 10års sikt dock uruselt på 2års sikt...
Det stående tipset är egen kunskap samt intresse.
Att gå med i Aktiespararna innebär att man får en hel del tips och råd genom deras tidning i vad som är vettigt. Kompletterar man medlemskapet med en prenumeration av xxxxxxxxxxx eller liknande tidning är det ganska lätt att se vad som verkligen är vettigt.
Edit: (jag hoppas verkligen att moderatorerna inte ser detta inlägg som reklam, även om jag kan tänka mig att de ser det som det)
Så för moderatorerna vill jag förtydliga att aktiespararna är en förening utan kommersiellt syfte samt att jag inte förespråkat xxxxxxxxxxxx som tidning i sig utan enbart tidningar med samma inriktning. I Yttrandefrihetens tecken har jag valt att cencurera mig själv.